Gå til innhold

Hvilken barnevogn velger du?

Anbefalte innlegg

Jeg er totalt forvirret- og synes mange av vognene er fine, men hvilken skal jeg velge?

Store hjul? Tre hjul? Høye? Lave?

Hmm... ante ikke det var så mye å tenke på!

Har kommet frem til at duo eller kombi kan være noe for meg, men hvilket merke?

Noen som har bestemt seg, eller har gode erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137855637-hvilken-barnevogn-velger-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på dei!

Ja, det er vanvittig mye å velge mellom!

Vi har en Mutsy Urban Rider som vi har vært kjempefornøyd med, men denne gangen velger vi en Emmaljunga Edge Duo Combi, rett og slett fordi den har en stor og god bag til den laaange vinteren i nord-norge og ellers er en lettvint og "handy" vogn.

lykke til med vognvalg! :)

Annonse

Hei. Som mange andre har vi også valgt en Emaljunga vogn, men vi gikk for Smart duo combi. Ikke den fikse luftinga og nettet innebygd, men siden fabrikanten anbefaler å løfte opp og lufte bunnen i vogna lell, spilte det ingen rolle. Bred og god bagdel. Synes det er godt å få plass til en voksipose uten at babyen skal ligge som en sardin i boks. Regnkappe og myggnett klarer man å feste selv. I tillegg var det bedre bremser (stødigere og fastere) og stelleveske med på kjøpet. Der sviktet Edgen. Enkel vognpose fulgte også med. Solide hjul for den som skal trille litt på grus og ikke bare asfalt. Sparer ikke mange hundrelapper...men for oss ble dette det rette valget! (Vi valgte fargen "copper") Lykke til med ditt/deres valg!

Heisann, jeg har fått meg en Emmaljunga City Jet, den har seks hjul, to bak og fire stk foran som er 360 grader vendbare, men forhjulene kan også låses ved tøffere terreng, ekstra lang bag med har hard bunn, å lett å løfte, Jeg er utrooolig fornøyd.

Kostet 6800 som ny inkl bag, sportsvogn, myggnett og regntrekk :)

Mari(med lille pernille på vei)

Annonse

Vi bestemte oss for en med 4 hjul ganske tidlig, men ville samtidig ha en vogn som er liten og nett. Valget falt til slutt på Emmaljunga City Cross med City Bag (duovogn). Duo ble valgt fordi den har större bag, noe som er en fordel utover vinteren.

Veldig godt fornöyd med valget! =D

jeg har kjøpt meg en duovogn (husker ikke merket, men synes den virket solid og trygg). føler ikke at merke er så veldig avgjørende, de fleste er vel gode så lenge man behandler de pent.

jeg valgte duo pga at datteren min hadde hoftefeil og måtte bruke pute og skinner, og med en kombivogn hadde det blitt veldig trangt for henne.

vognen har store hjul, noe jeg synes er best å trille. og jeg har fire hjul. lykke til meg vognvalget. er jo så mye å velge mellom for tiden.

• 2 uker senere...

Ble Emmaljunga City Cross med CityBag (duo) på "poden". Gleder meg til å prøve den :-) Har hørt mye bra om vognen av folk som bruker den i skog og mark + på slaps-føret i Trønderlag.

Enig i at det er en jungel av utstyr, mister jo motet av mindre....

Jeg er veldig i tvil på hvilken vogn jeg skal velge. Det står mellom teutonia spirit S3 eller en av vognene til emmeljunga. Siden vi får barn i september, så vil vi vel kanskje få bruk for baggen i vogna en stund, og da er det viktig at den ikke blir for liten. Er det noen som har erfaring med teutonia S3? Hvor lenge passer den til babyen? Noen som vet om den er ok å trille på litt ulendt terreng?Skogsveier, grusveier osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...