Gå til innhold

dere som ammer ????

1+2=3barn

Anbefalte innlegg

dere som fullammer hvordan føler dere at det går???? jentene mine er 5 uker og jeg føler at ammingen går greit egentlig.. ammer en og en ettersom jeg har sopp og er sår så klarer jeg ikke dobbeltamme.. men syntes det går så lang tid å amme 2... går 30-40 min og så er det 2-2.5 time til neste gang.. føler jeg ikke har tid til annet enn å amme. syntes det er slitsomt ettersom jeg har en på 3 som jeg føler jeg ikke får tid til... hva gjør dere??

Fortsetter under...

jeg fullammer, men har prøvd flaske siste måltid før vi legger oss 2 dager nå, bruker tommee tippie flaskene hvor tuten er tilnermet mest lik en vanlig brystvorte, og det funker greit, da sover de 3 timer før de skal ha mat igjen.

ellers skal de ha mat hver 2.5 time. om natten ammer jeg 1 og en, legger de på madrassen ved siden av meg, da halv dupper jeg av mens de spiser og de ligger godt. mine små er 3 uker gamle nå.

grunnen til at vi har prøvd med flaske er for å see om jeg har nok melk til begge, og hvor mye de spiser. Fikk beskjed på helsestasjonen at vi kunne begynne å regulere matinntak nå til hver 3 time, og prøve å bruke smokk i mellomtiden fordi de har sugebehov. spesielt gutten min, han kunne hengt på puppen hele dagen han.

skjønner hva du mener med å amme en og en, er så sår om dagen at brystvortene er røde og svarte ser ut som jeg har blåmerker.lurer litt på om det er en begynnende soppinfeksjon her og for det stikker så utrolig opp i melkegangene.orket ikke dobbeltamme i går, måtte ha litt fri.

hold ut, soppen går jo bort med behandling, og snart kan du dobbelt amme igjen.

Hei,

jeg fullammer også, men jeg har bare en liten ukes erfaring å snakke om. Har berget unna sår foreløpig, heldigvis - hadde alt av sår og brystbetennelser og slikt forrige gang, så jeg vet alt om hvor vondt det gjør...

Jeg dobbeltammer når de er sultne samtidig, og så blir det mye enkeltamming fordi de tydelig har forskjellig spisemønster - en spiser bra og dermed ikke så ofte, mens den andre spiser mindre hver gang og må ha oftere. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal kunne synkronisere dem når de spiser så forskjellig... men vi må prøve snart.

De bruker rundt 15 min på spisingen sin nå for tiden, så jeg føler ikke at jeg bruker hele dagen på amming. Men samtidig surrer vi jo bare hjemme siden vi er så ferske i gamet, og har stort sett ingen planer whatsoever...

..så ingen råd herfra i grunnen, men få bort sopp og få sårene til å gro før du tenker mer på dobbeltamming - bruk heller litt ekstra tid på enkeltamming inntil du er bra igjen.

Jeg fullammer også. Mine er 23 dager i dag. Startet bra med dobbeltamming, men så fikk veslejenta plutselig problemer med sugeteknikken. Klarte ikke å legge henne til mens han "hang på". Fant etterhvert ut at hun klarte den ene puppen mye bedre enn den andre, så nå har de hver sin pupp og ingen dobbeltamming. Bruker ca en time på hvert stell med på amming og bleieskift på begge. Dette er hvis mannen min tar bleieskift, går et kvarter lenger hvis jeg tar det selv. Har ikke vært så nøye på synkroninsering på dagtid, men prøver å få til kveldsstell på likt slik at vi (i beste fall) bare får ett nattmåltid.

Det blir mye tid med puppen ute, ja. De har gjerne en litt våken periode på formiddagen, hvor de vil ha mat hele tiden. Så sover de gjerne et par økter av 2-3 timer, før de har en våkenperiode på kvelden igjen. På natta her de sovet opp til 4,5 timer, men ikke begge samtidig, ennå. Håper å få det som rutine etterhvert ;o)

Lykke til videre. Håper vi klarer å få igang dobbeltammingen igjen, og dermed sparer masse tid;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...