Gjest Mammamoms Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Jeg skjønner ikke hvor jeg skal få nok tomme tacosausglass mot slutten når jeg må så ofte :-) Det var altså et slikt et jeg tok med urinprøva på sist, men kan man få kjøpt noen beger eller noe for dette formålet på apoteket?
Mamma mjaua Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 ja. gå på apotek og si du skal ha urinprøveglass og hvor mange:) det gjorde jeg. var sånne plastbeger med lokk.
Gjest Mammamoms Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Tusen takk skal du ha! :-) Må være mye greiere å ha noen sånne på lager, en og lete kjøkkenet rundt hver gang etter noe som kan brukes.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 jeg kjøper på apoteket, kjøpte en hel haug i samme slengen så jeg har, blir noen i løpet av et svangerskap ja:)
elin og gutta;) Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 de to gangene jeg har måttet ha morgen-prøve har jeg selvfølgelig glemt å kjøpe på apoteket.... så jeg har levert i pilleglass og hostesaftflaske.... og beklaget og vært litt småflau, men da svarte de at jeg bare skulle visst hvor mye rare emballasjer de får prøven i..... skal prøve å huske glass neste gang jeg er på apoteket....
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 På den første kontrollen min fylte legesekretæren veska mi med urinprøveglass til de kommende kontrollene, så jeg tror man kan spørre etter det på legekontoret sitt
AO3 Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Jeg får et nytt glass av jordmor på hver kontroll. Praktisk. Men ellers har de glass på apoteket også.
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 jeg kjøper sånne urinprøveglass på apoteket.
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Hver gang jeg er hos legen får jeg nytt glass gratis til neste gang. hos forrige lege solgte de glass for kr 5,-
cheerio Skrevet 27. mai 2008 #10 Skrevet 27. mai 2008 Første kontroll: Husket å be kjæresten kjøpe med tomatpureglass fra butikken og koke. Veldig greit. Andre kontroll: Glemte å be kjæresten kjøpe med tomatpureglass fra butikken og koke. Kom på at jeg trengte noe å ha morgenurinprøve i rundt midnatt. Kjæresten stod opp og romsterte på kjøkkenet etter noe å ha urinprøven i. Han endte opp med å tømme restene av en whiskeyflaske, og koke den. Ekstremt pinlig å levere på legekontoret, selv om hun laboratoriedama tilsynelatende ikke reagerte i det hele tatt... Dro på apoteket og hamstret prøveglass etterpå. Viste seg forøvrig å være veldig kjekt å ha prøveglass da jeg fikk en urinveisinfeksjon her forleden! Men da viste det seg at kjæresten hadde kokt et tomatpureglass som stod klart i skapet på badet også:-) :-)
C@milla *EMIL* Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 fikk beskjed fra jordmor om IKKE å kjøpe de glassa på apoteket, de er så dyre, de hadde hatt en uformell undersøkelse på mitt sykehus, der var gjengangeren Bjellands tomatpure- glass. Fikk beskjed om å kjøpe meg sånn heller, de koster rundt 5 kr ;o) Ellers bruker jeg tomme tablettglass som jeg koker.
Mrs. Bouquet Skrevet 27. mai 2008 #12 Skrevet 27. mai 2008 Syns ikke de fra apoteket er spesielt dyre, føler i alle fall ikke at jeg blakker meg helt. Koster 10 kr og man trenger kanskje 8 glass i løpet av en graviditet.
C@milla *EMIL* Skrevet 27. mai 2008 #13 Skrevet 27. mai 2008 10?? Tror jeg betalte nærmere 25 kr for et..
Fuglehjertet Skrevet 27. mai 2008 #14 Skrevet 27. mai 2008 Spør på legekontoret først, de har ofte billigst, eller gratis hvis du er heldig.
Herkules Skrevet 27. mai 2008 #15 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har brukt barnematglass, men de er ikke helt tette tror jeg Jeg har ellers kjøpt på apoteket, husker når jeg var mindre så spurte de om jeg ville ha med glasset hjem, nå bare kaster de. Når jeg tenker meg om kunne jeg godt ha tatt med meg et sånt glass fra apoteket hjem for gjenbruk, mer miljøvennlig også. Tomatpure har jeg ikke tenkt på De er jo billigere enn prøveglassene Jm selger glass og på legekontoret har de ikke. Jeg har mange ganger bare fått plastglass til å ta en prøve på do når jeg skal på kontroll og jeg. Når jeg er på jobb hele dagen så har jeg så vist ikke med meg noen urinprøve.
tinemor82 Skrevet 28. mai 2008 #16 Skrevet 28. mai 2008 Har fått hos legen, men ikke jordmoren. Har handla noen glass på apoteket også. Det er stor prisforskjell på apotek! Et sted kostet de 5 kr, det andre stedet kostet de 11!! Det var to forskjellige kjeder, men husker ikke hvor de kostet hva... Litt mer håndterlig med de små glassa enn flasker ;-)
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #17 Skrevet 28. mai 2008 koker dere de?? jeg har også levert i litt av hvert, men har aldri kokt noe glass først liksom. har bare skylt de godt jeg...
MintCondition Skrevet 28. mai 2008 #18 Skrevet 28. mai 2008 Urinprøveglass fra apoteket er helt klart best. Alt annet, spesielt ting det har vært tomatbaserte produkter i, kan LETT forurense urinprøven og gi lab-folka feil resultater. De koster da ikke all verdens, og er det ikke 7-8 kontroller man er til da? Koster ingen formue å bruke ordentlige glass syns jeg
Ruske81 Skrevet 28. mai 2008 #19 Skrevet 28. mai 2008 Får nytt urinprøveglass ved hver kontroll og må ikke betale noe. Da jeg spurte første gangen om jeg måtte betale, fikk jeg til svar at det å være gravid skulle være gratis.
hm24 Skrevet 28. mai 2008 #21 Skrevet 28. mai 2008 jeg kjøper mine glass på apoteket, koster 12kr stk, men er jo ikke så mange man trenger iløpet av en graviditet så syns ikke det gjør noe.. På mitt legekontor tar de ikke imot prøver som er på annet enn plastglass beregnet på urinprøver.. De hadde problemer med at noen kom med de utroligste ting, å ikke hadde vasket de engang så det ble slutt på at det var lov.. spiller egentlig ingen rolle syns jeg :-)
Mamma mjaua Skrevet 28. mai 2008 #23 Skrevet 28. mai 2008 kjøpte på apoteket jeg. kostet 5 kr pr beger. er ikke så ille det vel??
Mamma*til*3 Skrevet 28. mai 2008 #24 Skrevet 28. mai 2008 Jeg har tatt endel b-vitaminer og multivitaminer siden forrige svangerskap for snart 4 år siden. Jeg begynte å spare på de tomme boksene etter en stund, for de var jo grei størrelse på til å levere urinprøver i. Testet ut ved først å kjøre det i oppvaskmaskinen. Disse har vært av plast som ikke krympet i oppvaskmaskinen. Heller kokende vann i et rent plastglass kvelden før jeg skal levere prøve, og lar det stå i ca 5 min. Så heller jeg av vannet og lar det lufttørre. Da er de etter min mening rene nok til å levere urinen i, og er like tette og fine som de en kjøper på apoteket. Har spart en formue på det, for her på apoteket er glassa dyre!
Speeent Skrevet 28. mai 2008 #25 Skrevet 28. mai 2008 Ja, det er ganske utrolig hva de koster på apoteket nå, mamma fortalte meg at når jeg var liten kostet de kr. 0,50 pr. stykk, og nå koster de altså ELLEVE kroner, det er en økning på 2.100 %. Helt ufattelig at det kan være lovlig, de koster sikkert ikke mer enn noen få øre i produksjon!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå