kavli Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Vi har en sønn på 8 mnd som har et stort problem med oppkast. Han kaster opp av all mat, og det eneste han beholder er morsmelk. Etterhvert nekter han også å spise andre ting fordi han tydelig har ubehag med det. Har testet for kumelkallergi, og det er det ikke. Legene mener at det lite trolig er allergi, og mener at det kan være refluks. Men her vi bor er det flere måneders ventetid på pH-måling! Noen som vet om det finnes neon private poliklinikker som gjør dette? Evt. et sykehus som har kortere ventetid? Hvilke andre undersøkelser er det aktuelt å gjøre? Noen som har fått medisiner mot refluks uten å ha tatt pH-måling først? Det utrolige er at gutten har hatt oppkastproblemer i over 2 måneder, vi var første gang hos lege for 2 mnd siden, men ennå har ingenting skjedd. Han har fått hoste, etterhvert ekstremt slimete avføring og av og til blod i avføringen. Men legene reagerer ikke engang på dette når vi sier det! Noen tips om hva vi kan gjøre? Jeg greier snart ike mer, klarer ikke å vaske klær og liknende like mye som han spyr, så her går vi til enhver tid rundt og lukter surt:-(
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Heisann. Skjønner utrolig godt at du er fortvilt og sliten. Stakkars lillemann også.. Jeg hadde en jente som hadde reflux fra fødselen av og til hun var 2-3 år. Hun fikk ikke hjelp før hun var 9 mnd, og dn hjelpen fungerte minimalt... Hun hadde oppkast, dårlig matlyst, smerter og illskrek natt og dag. Vi var utslitte alle mann. gikk ned i vekt. Hun fikk Losec for refluxen og brukte det en god stund - liten effekt. Dette fikk hun etter pH-måling. Tror ikke du får noen medisiner før pH-målingen er utført. Det er ventetid (ofte mnd) på denne pH-målingen, men synes du det er skikkelig ille ville jeg ringt sykehuset der målingen skal gjøres og spurt nårtid, evt framskynding.... Tar ikke legen dg på alvor så bytt. Det måtte jeg gjøre, og etter det skjedde det saker. Dette med slimete avføring og av og til blod i avføringen, tror jeg ikke har noe med reflux å gjøre. Enten en infeksjon eller allergi, tenker jeg...høres ut som det er noe han ikke tåler... Uansett ta gutten med til lege og få han skikkelig undersøkt, og ta flere allergiprøver....og gi deg ikke før de tar dg på alvor!! Min frøken måtte desverre leve med sin reflux til hun "vokste" det av seg ved 2-3 årsalderen.. Håper dere får hjelp snart!! Trøsteklem fra meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå