Gå til innhold

Fødselshistorien min... Kjempegrei fødsel:)

Anbefalte innlegg

Hadde i ca to uker hadd masse maserier.. Kunne ligge flere timer hver natt med rier som kom hvert 7-10 min, men så stoppet det opp..

3 dager over terminen var jeg på kontroll på sykehuset pga stigendeblodtrykk og proteiner i urinen. Ble da undersøkt, og hadde ca 1,5 cms åpning. Ble også strippet..

Etter at jeg hadde gått å lagt med den natten, hadde også hatt litt sengekos med gubben i håp om at noe skulle skje, begynte vondtene igjen.. Kom med ca 7-8 minutters mellomrom, slik det hadde gjort alle de andre nettene også... Stod etter hvert opp, var jo umulig å sove når det var slik.. Syntes etterhvert at det ble litt vondere, men var ikke sikker.. Merket at når jeg var oppe og gikk kom vondtene nesten hele tiden.. Men såååå vondt var det liksom ikke.. Trodde ikke at det var på gang egentlig.. Var livredd for at det skulle slutte opp igjen.. Begynte å tenke at jeg skulle ringe føden å spørre om jeg fikk komme.. Var vondt nå, men var usikker på om det var i gang. .Tenkte at hvios jeg dro på sykehuset så kunne de kanskje sette akupunktur e.l. hviis det skulle dabbe av slik det hadde gjort så mange ganger før..

Gikk opp å vekte mannen, og nå kom riene nesten hele tiden.. Ringte sykehuset, og taxi, og jeg dro avsted-alene.. Mannen min måtte vente til barnehagen hadde åpnet, slik at han fikk levert ungene..

Kom til sykehuset ca 05.15. Ble undersøkt og hadde da 4 cm åpning. Det var virkelig i gang:) Jippi!!!!!!!! Lå på slik registrering en halvtime, før jeg fikk komme inn på fødestua der jordmoren hadde gjort klart lystgassen.. Så ble jeg liggende der alene. Men lystgassen var en god venn å ha.. Jeg hadde gitt mannen min beskjed om at han kunne levere ungene i barnehagen til klokken åtte. Var sikker på at også denne fødselen kom til å ta lang tid..Riene kom tette, men var ikke i nærheten så vonde som det de var sist gang, så trodde vi hadde god tid.. Så for meg at ungen var ute ca klokken tolv.

Kvart på sju ringte jeg jordmor for å si i fra før vaktskiftet at jeg gjerne ville ha epidural etterhvert. Begynte å huske hvor vondt det var sist. Fikk epidural da også, men merke ingen effekt av den da.. Hun undersøkte meg, og konstaterte nesten full åpning. Ingen tid til epidural her nei.. Ble jo kjempeoverassket, herregud så lett det hadde gått.. Ringte mannen å sa at han måtte levere ungene så fort barnehagen åpnet klokken sju, for her kom snart bebien.. Hadde en veldig spent vannblære, men siden mannen min ikke hadde kommet ville de ikke ta den.. For med vannet kommer babyen sa de..

Mannen min skjønte ikke at jeg snart var ferdig med fødselen, så han troppa ikke opp før litt over åtte.. Da hadde eg ligget lenge med småe pressrier, og forsøkte så godt jeg kunne å holde imot. Han ble veldig overasket da han skjønte hvor langt jeg hadde kommet..

Jordmor tok vannet, og nå satte pressriene inn for fullt.. Fytti hvor vondt det var! Men gutten kom da endelig ut, 30 min etter at faren meldte sin annkomst på sykehuset.

Gutten veide akkurat 4 kg, var 53 cm lang og hodeomkrets på 33,5 cm.

Var velldig overasket over at han var så stor, for på vekstkontrollen fikk vi beskjed om at han lå 16 % under gjennomsniitet..

Så nå er vi hjemme og koser oss som bare det. Han er verdens snilleste, og sover faktisk hele natten ( får litt pupp innimellom da).

Han er verdens fineste lille.. Ligger et bilde på profilen om noen vil se.

Ønsker dere alle sammen lykke til videre, og tusen takk for følger og alle de gode rådene jeg har fått..

Ha en mega fin sommer:)

Masse klemmer fra meg og lillegullet mitt:)

Fortsetter under...

Så fin er historie! Litt skummelt å kjøre alene til føden kanskje??? Blir litt betrygget med at noe driver å skjer med meg og da.. siden jeg har disse maseriene om natten!! Krysser fingrene for det:) Kos dere i det fine været!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...