Gå til innhold

Hvor mye "spiser" nyfødte??

Anbefalte innlegg

Jeg syns junior spiser godt fra brystet, men pga særdeles ømme pupper så har jeg tenkt å la de få hvile litt ved å pumpe meg innimellom. Er usikker på hvor mange ml som er "anbefalt" for nyfødte - sist måltid spiste han ca 110 ml. Ser på "dosen" til NAN at nyfødte spiser mellom 80-150 ml morsmelkerstatning, men er usikker på om det er samme retningslinjer for morsmelk?? Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137854317-hvor-mye-spiser-nyf%C3%B8dte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg :)

110 ml høres ut som et godt måltid! Da jeg var på ammepoliklinikken for en uke siden veide vi tulla før og etter måltidet. Hun fikk i seg rundt 90 ml, noe jordmoren syntes var et respektabelt måltid på så kort tid (jenta mi sluuuker maten). Så lenge W er tilfreds og ikke går ned i vekt tror jeg ikke du skal bekymre deg for mye over mengden.. Du får nok klart høre det om han er sulten!

Sees i morgen :)

Min spiser også godt fra brystet, men kan godt sluke i seg 100ml fra flaske like etterpå i tillegg.. Spurte liksågodt helsesøster om det gikk an å gi ungen for mye mat, men hu sa så lenge han vil ha la han få...:) Så jeg gir det jeg har jeg og ser ut som han er fornøyd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...