Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Er det noen her som har fått info om engangsstønad? Jeg fikk beskjed om at den ikke ble utbetalt før man hadde 12 uker igjen. Noen andre som har fått høre dettè? Det står jo på infoen fra NAV at det KAN utbetales fra uke 26....
Tusse1973 Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Hva er engangsstønad?? Er det de 30 000 kr man skal motta ved fødsel?
Tusse1973 Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Er det noe vi mottar utenom fødselspenger, eller er engangsstønad det samme som føds. penger??
Guttemamma75 Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Dersom du har jobbet minst 6 av de 10 siste mnd og har tjent over en viss sum har du krav på foreldrepenger mens du er i permisjon. Dvs at du kan få 80 eller 100% av din lønn alt ettersom hvor lang perm du tar.. Engangsstøtten er en engangssum på ca 34.000 som de som ikke har opptjent denne retten får.. Pengene skal brukes til utstyr til babyen og livsopphold for mor i de 3 ukene før og 6 ukene etter permisjon som mor MÅ ta...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 ...men fortsatt ikke svar på reglene i forhold til engangsstønaden...
Tusse1973 Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Syns vi fikk svar der jeg. Du kan jo høre med trygdekontoret.
Guttemamma75 Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Iflg nav kan engangsstøtten utbetales fra uke 26.. sakset fra nav Når blir pengene utbetalt? Engangsstønad utbetales vanligvis i forbindelse med fødselen/adopsjonen. Ved fødsel kan stønaden tidligst utbetales når svangerskapet har vart i 26 uker. Krav om engangsstønad må settes fram senest seks måneder etter fødselen eller omsorgsovertakelsen ved adopsjon. Men det at det står at den tidligst kan utebetales etter 26 uker betyr jo ikke at den MÅ utbetales da...........
Pusur_mor Skrevet 3. juni 2008 #10 Skrevet 3. juni 2008 Hei! har selv kranglet med nav om dette. Her får man ikke levert søknaden før man har passert uke 26, og har med papirer fra legen på dette. Helsekortet teller ikke. Dersom man lever før, eller brevet fra legen er datrert for tidlig, får man avslag, og må søke på nytt senere. At det sto at man kunne få utbetalt tidligst etter passerte 26 uker på nettsidene, var "litt uheldig". De påsto at de hadde "dypere inn i " regelverket, og at alle de andre trygdekontorene vi hadde snakket med tok feil, og de hadde rett. Ettersom de ikke kunne vise hvor det sto at man ikke fikk levert før man var 26 uker på vei, fikk vi levert før, men måtte komme med ny bekreftelse senere. Dessuten kunne de ikke svare på når pengene kom. Hvem som fikk tidlig, og hvem som fikk seint i sv. sk, var det de som bestemte. Regner med at ettersom jeg krangla med de, er jeg heldig om jeg får penger før ungen er ute.
mam26 Skrevet 3. juni 2008 #11 Skrevet 3. juni 2008 var på trygdekontoret i forige uke. de sa man hadde krav på engangstønaden fra uke 26. engangstønaden er nå på nesten 34000 nå trur jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #12 Skrevet 3. juni 2008 du kan søke engangsstønad når d måtte være i svangerskapet.. har en søster som søkte ganske tidlig og fikk de utbetalt 12 uker før termin.. fikk selv engangsstønad da jeg fikk min 1. og da søkte jeg etter å ha vært på ultralyd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå