Gå til innhold

For gamle mødre?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er journalist i Helsemagasinet PULS på NRK1.

Tallene på kvinner som er førstegangsfødende når de er over 40 år, er økende. Samtidig finnes det mange fordommer mot nettopp dette, også blant leger.

Dette temaet har vi lyst til å belyse, og ønsker derfor å komme i kontakt med kvinner som har ventet til over 40 med å bli mor for første gang. I første omgang bare for å høre hvilke tanker dere - som det jo egentlig gjelder - har rundt det å være i denne gruppen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Vet ikke om jeg ser så veldig seriøst på dette da du signerer med anonym...

En oppfordring er å sende med en link til puls sidene hvor vi kan ta kontakt, da er det seriøst.

Skrevet

Hei,

Du får i hvertfall ikke meg med når du kaller meg GAMMEL!!

Skrevet

Enig i tilbakemeldingene her. Journalist: er du seriøs så vekker sannsynligvis ikke måten du spør på positiv repsons her. 'Gamle' og 'valgt å vente' med å få barn - vel, begge deler kan støte mange her da få av oss faktisk har valgt eller planlagt vente med å få barn. Kan oppfattes som om den gamle myten om 'Tårnfrid' kvinner ennå henger igjen der ute... Vi vet bedre enn dette idag, ikke sant ?

Skrevet

Jeg reagerte på overskriften "for gamle mødre"? Negativ ladet, heller "modne mødre" enn "for gamle mødre".

Nei, dette innstillingen der lokker meg ikke til å la meg til å bli intervjuet. En journalist er vanligvis dyktige til å formulere seg - så dette her virker rart...

Skrevet

Det er godt vi er våkne her inne og er selektive.

Nettet kan være skummelt og bite på alt bør man ikke.

For gammel er man først når man faktisk ikke får til å få barn - er man gravid er i hvert fall ikke kroppen for gammel for å få barn, hvis det var dette som var tema.

Jeg har sjekket på puls og de har ingen kjennskap til at de skal lage en reportasje om dette temaet.

Det sier vel alt.

Skrevet

Supert at du sjekka det med Puls :-)

Godt jobba :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...