Gå til innhold

Jaja.... Oppgitt og likegyldig.

Anbefalte innlegg

Jeg hører med som en av de siste i maiklubben, og har prøvd å forberede meg på at jeg fort kan få et juni-barn. Likevel har det vært vanskelig å begrense fødelyst og å bli lei, når alle de koselige oslodamene jeg har blitt kjent med her inne popper en etter en.

Har skiftet mellom å være lei, irritert, deppa, forhåpningsfull, spent osv. Jeg har vært moden i snart to uker, slimproppen gikk for en uke siden, og jeg har stadig verre kynnere og maserier. I det siste har jeg våknet skuffa hver morgen etter vonde netter med lite søvn, men tenkt at da blir det kanskje til natta igjen.

I går var jeg på Ahus for en sjekk, og jordmor fortalte meg at det ikke var noe særlig åpning og at jeg ikke måtte forvente fødsel på noen dager enda. Så da blir jeg nok ikke med i mai-klubben likevel : ( Utrolig kjip melding å få. I tillegg oppdaget jeg i går kveld, 2 dager før termin, at jeg plutselig har fått mange strekkmerker over magen.

Nå er jeg så lei og oppgitt at jeg bare føler meg likegyldig. Skikkelig deppa, rett og slett. Har bare lyst til å gå å legge meg og sove helt til fødselen starter...

Jeg har hele tiden prøvd å være positiv, til tross mine negative følelser, men nå orker jeg ikke å prøve. Tror jeg bare skal legge meg på sofaen og titte tv, eller no.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137853998-jaja-oppgitt-og-likegyldig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!! Ja, da er vi to. Termin om to dager, mange netter med maserier... masse nye strekkmerker på VELDIG kort tid. (merket det etter dusjen i stad.) Hadde jeg født for en uke siden ville ikke strekkmerkene vært så mange! Har ikke sjekket om jeg er moden, slimproppen har jeg ikke sett og Jeg er i god form. Blir nok Juni klubben på meg og. Har nå fått vasket huset i dag da... Så utrolig lite spennende dager nå. Skjer liksom ikke noe. Bare flyr rundt her som en stor feit fotball.. Kjenner etter liv, er bekymret, lurer på om denne kynnern er starten på noe... eller ikke.

Missunnelig på alle som får før tiden.. og det har vært mange her inne!!!

Vi sees kanskje i Juni klubben vi da:...

Hei på dere, da er vi jammen 3!

Hadde termin 23 mai jeg da, så er "bare" 4 dager over termin, ikek kjent noen ting. Ser bare at magen henger nedover...

Vet ikke om jeg har hatt det som kalles maserier en gang, for jeg vet ikke hvordan det kjennes ut...

Ved min forrige fødsel kjente jeg ikke til riene i det hele tatt, og var bare flaks at jeg reiste til sykehuset (pga blødning) og da hadde jeg visst rier!

Gud så lei jeg er nå! Men har ikke forhåpninger om at han skal komme, føles ut som jeg må gå i noen mpneder til....!

Så ja, vi sees vel i juni-klubben... har tenkt på det selv ;)

Vi er i hvert fall flere i samme båt. Nå har jeg ikke termin før om tre dager, men med bekkenløsning og begrenset aksjonsradius har jeg rukket å kjede meg temmelig mye de siste ukene nå.

Kjenner igjen det dere sier om strekkmerker. Den siste uka har min tidligere strekkmerkefrie mage blitt helt stripete. Sukk! Ikke at jeg synes det er så farlig egentlig, men jeg var jo så glad når de aldri kom...

Det er ingen tegn her på at fødselen skal skje noe snart, men den lille optimisten inni meg sier at jeg fortsatt kan rekke det i mai. Det kan jo være at jeg er en av dem det skjer brått med....

Ja...8 dager over termin her, og hadde egentlig ikke trodd at jeg skulle bli av dem. Og juni nærmer seg veldig. Hadde heller ikke vurdert det som en mulighet at han skulle komme ut i juni... Er neimen ikke mange igjen her i mai-klubben nå...uff...

Absolutt ingen tegn her heller på at noe skal skje, og har vel egentlig gitt opp at det vil skje uten hjelp fra sykehuset. Kjeder vettet av meg om dagen, klarer liksom ikke nyte det deilige været heller. Vil egentlig bare at dagene skal gå fortest mulig.

Annonse

JAAAAAAAAA! Takk for innlegget og alle dere andres svar. Jeg har vært sååå tålmodig, ventet og ventet. Lagt meg i spenning hver natt, sovet relativt godt og våknet like skuffet. Dagene løper avsted, altfor fort. Og imorgen er termin. OG JEG VIL IKKE GÅ OVERTID:

Har forsøkt det man kan av tips og triks, i tillegg til masse hvile så man er klar for fødsel. men nå ser det ut til at jeg aldri kommer til å føde:s Er pain å lese at en etter en føder og spesielt med alle som føder før tiden. Og ikke nok med dette ser babyen min ut til å vokse seg altfor stor og god i mellomtiden:( Nei, detta er ikke noe gøy lenger. var innom føden igår for sparkesjekk og da ble jeg grønn av misunnelse på hun som stod der med rier. BUHUUUUUU!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...