Gå til innhold

innvendig UL

Uglemamma er tobarnsmamma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm, jeg hadde jo blitt beroliget av en innvendig UL om en stund, slik at vi kunne se at alt stod bra til etc...Men om man allerede er i faresonen, kan ikke innvendig UL,evt GU gjøre faren for SA enda større? Eller husker jeg helt feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innvendig ul er ikke farlig nei :)

De stikker ikke instrumentet mer enn et par cm inn i skjeden.

Har heller ikke hørt om noen som har mistet av en GU...kan ikke forstå hvorfor det skal gjøre faren for SA større?

Da må det jo være farlig med samleie også da eller? :)

Tror ikke du trenger å være noe redd for dette. :)

Med førstemann gikk alt fint, tok både celleprøve og div. andre prøver fra skjeden.

Jeg mistet i uke 23 sist, men vet ikke hvorfor, fikk ingen svar fra prøvene...

Nå er jeg gravid igjen i uke 15, og har tatt både innvendig ul og legen har kjent etter på livmoren (inni skjeden og trykke på magen).

Alt ser fint ut! Er ikke bekymret over at undersøkelsene kan føre til at jeg mister igjen. :)

Håper du fikk litt svar :)

Skrevet

Tusen takk,Nina... Mulig at jeg bare innbildte meg at jeg hadde hørt nyss om dette forrige gang jeg gikk gravid. Vet jo at samleie er helt trygt etc egentlig. Så du har et poeng der, siden et UL apparat ikke akkurat er så forskjellig ;) Har hatt det før tre ganger,- ene gangen med jenten min første svangerskapet mitt, andre og tredje gang i forbindelse med SAen min i julen....

Greit å høre beroligende ord likevel ;) Takk for svar!

Skrevet

det er ikke ultralyd app. som er skadelig men ultralyd strålene! de vil helst ikke ta mye ultralyd fordi det kan forårsake SA eller skader på fosteret. det fikk jeg høre av gyn. min i går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...