Thessa og Bebbis Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Hei hei alle glade! ;-P (en smule ironi) Fælt å folk var forbanna her inne da, hjelpes meg. Hvorfor bryr dere dere?? Hva i helsike er poenget med å angripe andre du ikke kjenner en gang?? Ok, jeg har røyket i 11 år, alt fra 5-25 om dagen. Sluttet den dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Sliter ikke med å sprekke, og er kjempe stolt av meg selv. I begynnelsen slet jeg, og da gikk jeg på nett og leste om hva som kan skje med barnet. Da forsvant lysten umiddelbart! Jeg syns det er utrolig dumt å bruke som unnskyldning at "mamma røyket med meg og jeg er frisk" Det gjorde min mor og det, men du vet ALDRI hva som skjer med deg! Herrefred, du øker jo risikoen for abort og krybbedød. Det er jo driiit skremmende!! Hvis man etter at man er klar over disse situasjonene fortsetter å ikke klarer å slutte så syns jeg man burde hatt rett på hjelp. Jeg tror virkelig at ALLE klarer det om man virkelig innerst i hjertet bestemmer seg! Du dør ikke hvis du ikke tar en røyk, men det i magen din gjør det kanskje.. Uff, jeg vet ikke! Jeg kan ikke snakke for andre. Men jeg håper virkelig dere klarer å slutte for deres del og for barnet! Det blir heller ikke et problem som forsvinner så fort du har født. Man skal jo helst ikke røyke når man ammer heller. Jeg hadde aldri i verden begynt å røyke så tidlig om det ikke var så "godtatt" hjemme. Mamma og alle andre røyket så jeg visste at de ikke kunne si så mye når jeg begynte. Jeg kunne ønske mamma ikke røykte. for jeg tror helt seriøst at jeg ikke hadde begynt da. Jeg respekterer alle mennesker uansett røyk eller ikke. Jeg bare håper for deres del at dere klarer det! Dere gjør jo det!! Jeg klarte det jo.. Etter så mange år. Og jeg har viljestyrke på størrelse med en ert! Så selvfølgelig klarer dere dette! Et annet tips. Samboeren min sluttet samtidig som meg. Jeg hadde nok hatt mer vanskeligheter hvis han røykte rundt meg. Kanskje lurt å be folk holde seg unne deg med røyken hvis du prøver å slutte. Alle mine venner respekterer det og de er litt takknemmelige og siden de røyker mye mindre når de er rundt meg Lykke til ihvertfall
venterpådeg:-) Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Du er kjempeflink!!! Jeg er helt enig med deg. Sluttet v første graviditet for 3 år siden. Har ikke smakt siden. Sluttet på samme måte som deg. Jeg ville aldri kunne tilgi meg selv om barnet døde eller ble skadet pga røyken. Når jeg las om skadene det kunne påføre foster/barn- mistet jeg lysten. Men den kom ofte raskt tilbake, så da var det bare å lese en gang til. Det ble en utslitt bok! Det var mye lettere å takle stresset som spebarnsmor uten røyk. Jeg hadde all verden med tid- trengte ikke skynde meg for å få tid til en røyk. Stå på alle sammen! Gjør en innsats for et røyfritt liv. Det er verdt det!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå