Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Hvordan var fødsel nummer fire? De siste to fødslene mine har vært styrtfødsler. (under to timer fra første rie) Veldig spent på hvordan min fjerde fødsel blir. Vil tro den kommer til å gå like fort? 35 minutt til nærmeste sykehus....så er rimelig spent:-)
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Hei... Har ikke fire barn.. Men lurte på.. Var din første fødsel også rask?? Har hatt to fødsler på fem timer og en time og tre kvarter.. Er veldig spent på denne om den går like fort.. Har de sagt noe om det til deg?? At det pleier å gå fortere og fortere??
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Venter nr.5, og hos meg har fødslene bare gått fortere og fortere. Fikk lillemann (nr.4) 1-1,5 t etter at vannet gikk (i fjor sommer). Så går utifra at denne fødselen går minst like fort, men hvem vet.....
*Lissi* Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Min første fødsel tok 9,5 timer. Tok ekstra lang tid siden hun var "stjernekikker".
victomalia Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Går nå og venter på IKM, så kanskje over helga kan jeg begynne å glede meg til nr. 5. Min første ble igangsatt, så den teller ikke, men de andre 3 fødselene mine har vært like. Jeg har kun gutter, så jeg vet ikke om kanskje kjønn kan ha noe å si på fødselen. De har begynt kl. 2 på natta og har vært ute mellom 9 og 10 på morgenen alle sammen. Men min mor hadde 3 gutter på rams, og 4 mann som var jente, fødte hun nesten i heisen på sykehuset, så kanskje det har noe å si.
nr.4 i oktober Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Ikke helt fire barn enda, men nummer 4 er da ihvertfall i magen, uke 19. Mine fødsler har gått raskere og raskere, men de to første var normalt raske, dvs 13 og 6 timer. Nummer tre, derimot, tok halvannen time fra første rie til hun var ute. Så den gikk rimelig fort. Vi bor helsigvis bare to min unna sykehuset med bil,og jordmor sa til oss nå at denne gangen må vi bare reise rett til sykehuset med en gang jeg kjenner at noe skjer, for denne gangen kommer det sannsynligvis til å bare gå enda raskere.. Raskere enn halvannen time,huff, vet ikke helt hva jeg mener om det men. Kan bli litt intenst, kan man si.
snart 5-barns mor Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 Jeg venter nr. 5, og mine fødsler har også gått raskere og raskere. Har ca. 45 min til sykehuset, så forrige fødsel ble jeg satt igang, men det var helt pyton. Har derfor (blant annet) bestemt meg for hjemmefødsel denne gangen. En av mine beste venninder er jordmor, så jeg føler meg helt i trygge hender.
Bea :) Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har fire barn og ca 2,5 år mellom hver. Min første fødsel tok totalt 4 timer, neste 2 timer og de to siste ca en time. Alle har gått fort og greit,- men det er jo vondt, da...! Da fødselen startet med nr.4, opplevde jeg at jeg var lite motivert. På den ene timen fødselen tok, rakk jeg å mase flere ganger om keisersnitt, epidural osv til jordmoren som hadde ansvar for meg. Jeg har aldri fått noe smertestillende med noen av de andre, og det overrasket meg at jeg denne 4. gangen ikke klarte å motivere meg for smertene. Jeg fikk selvsagt ikke noe av dette, men prøvde der i mot lystgass for første gang. Var fornøyd med det fordi det fikk fokuset bort fra smertene. Jeg tror nok det er sansynlig at din neste fødsel også går rakt. Min erfaring er at det går raskere for hver gang. PS: Jeg venter nå nr 5, og er jo litt spent på neste fødsel selv. Det er 8 år siden sist, så det spørs nok om ikke dette blir som nr.1 igjen...
mamma til 6 sjarmtroll Skrevet 21. juni 2008 #9 Skrevet 21. juni 2008 hei,jeg venter nummer 6 og har de tre siste gangene hatt styrtfødsler,siste barnet kom bare 25 min etter første rie så jeg gikk faktisk rett i fødsel med nummer 5,det er sant at det går raskere for hver gang den lengste fødselen jeg har hatt er tre timer,og ingen har vært smertefulle.så lykke til med neste fødsel
Hilde :) Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Jeg er akkurat blitt på vei med mitt 5 barn, og gleder meg alt til fødselen, og er spent på hvordan den blir Med nr 1 gikk vannet ca kl 06 på morrane. Første ri kom mellom kl 06.30 og 07. ca. Gutten min kom til verden kl 12.15. Så de regnet det som en rask fødsel til å være førstegangs Med nr 2 våknet jeg med mens murringer.. Altså rier som var i gang. 4 timer etter var gutten min født Med nr 3 gikk vannet, halv time etter kom riene. og det gikk ikke fullt 4 timer, fra vannet gikk, til jenta mi var født. Med nr 4 var det også vannavgang. Men her skulle jeg få prøve tålmodigheten min. Jeg var jo sikker på at det kom til å ta rundt 4 timer denne ganga også.. men nei da. vannet gikk ca kl 8 på morraen. første svake ri kom ca 9.30 de kom med 15 min mellomrom og var ikke spes sterke den første timen. så gikk det ned til 10 min og 5 min mellom de. men så stoppet alt opp.. dette var rundt kl 12. gikk å la meg, tenkte at har jeg ikke rier kan jeg like godt gå å legge meg og slappe av litt.. rundt kl 13.30 kom det ei ny rie. 13.40 kom det ei ny, og etter det kom de med 2 min mellomrom. lå en halv time å kjente etter, var sikker på at det skulle stoppe opp igjen. stod så opp rett over kl 14.. gikk her i stua enda en halv time, men 2 min mellom hver ri.. da begynte det å gjøre så pass vondt at det var på tide å eise til sykehuset.. er nesten 1 times kjøring. dro herfra rundt kl 15, var inne på sykehuset rett før kl 16. hadde bare 2-3 cm åpning og ble kjempe skuffet. men så kom de mest efektive og vondeste riene jeg noen gang har hatt, og kl 17.05 kom lille gutt til verden så da gikk det unna.. hadde så harde/efektive rier at jeg trengte nesten ikke presse før han var ute er bare 3,5 mnd siden den siste fødselen, spent på hvordan fødsel nr 5 blir, så tett etter nr 4
maria isabell Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 heisann hilde:) ser du er gravid og har en baby på 3,5 mnd,kan det stemme??? så koselig det blir for de to minste når de er så tett i alder:) hvor langt er du på vei? vi ønsket oss to tette også,men det gjekk 10 mnd før eg vart gravid igjen etter fødselen...blir jo litt tette da:) håper du får et lett svangerskap:)
Hilde :) Skrevet 28. juni 2008 #12 Skrevet 28. juni 2008 Ja, lillegutt blir 4 mnd nå den 2 juli Aner rett og slett ikke hvor langt jeg er på vei.. hehe.. er ikke mange ukene enda tenker jeg.. Regner med babyen kommer i februar mars.. Skal til legen 10 juli og regner med å bli henvist til UL ganske kjapt for å få en termin.. er kjempe spent Har heldigvis hatt lette fine og greie svangerskap. Er bare den bekkenløsninga jeg sliter med Må gratulere med ny spire hos deg også Blir 19 mnd ca mellom dine da? De to elste mine skiller 20 mnd. Et greit mellomrom syns jeg Blir spennende å se åssem det blir her, med 11-12 mnd mellomrom nå Gleder meg bare masse,, selv om det ikke var planlagt Hvor langt er du på vei nå da? Går alt bra i svangerskapet ditt? Hilde
maria isabell Skrevet 28. juni 2008 #13 Skrevet 28. juni 2008 det blir spennende å se hvor langt du er på vei:) er i uke 31,så fødselen nermer seg;( huff takkler smerter veldig dårlig.... blir 19 mnd mellom mine ja:) gleder meg til å se babyen,men kvir meg slik til fødselen at eg godt kunne vert gravid noen år til, viss du forstår:) greit å utsette ting:) har tøffe graviditeter hypermessig ++++..lang liste,men elsker å gå gravid da en har så mangen plager og kvir seg til fødselen,men det er fantastisk med baby i magen:) ønsker minst 5 barn,men det spørst om kroppen tåler det:) hvor gamle er dine barn?
Hilde :) Skrevet 29. juni 2008 #14 Skrevet 29. juni 2008 Åh ja da nærmer det seg ja! Det går nok bra skal du se Jeg har heldigvis raske og lette fødsler, og klarer meg uten smertestillende.. Gleder meg bare til å føde igjen Må være tøft å ha tøffe svangerskap. Men godt du trives med å gå gravid fordet Ungene mine er: Gutt 10 år Gutt snart 9 år Jente 4,5 år og gutt 4 mnd. + jeg har to bonus barn, mannen min har gutt på 10 år og jente på 9 år. Så vi er en flott gjeng her Får håpe kroppen din klarer 3-4 barn til Jeg har alltid sagt at jeg skal ha minst 3 eller 4 barn.. Og nå får jeg jammens meg 5 føler meg heldig som får så mange flotte unger. Men nå er det stopp hos oss. hehe
maria isabell Skrevet 29. juni 2008 #15 Skrevet 29. juni 2008 så koselig.) da får dere 7 barn tilsammen:) er barna hans mye hjemme hos dere? du er heldig som gleder deg til fødselen:) fødte uten bedøvelse sist gang og det var så ekstremt vondt,grusomt, skrek noe vanvittig mye,kjempe pyse. hadde lite krefter også pga hypermessig svangerskap,mistet muskler og slikt...tåler ikke tanken på nål i ryggen heller...vet liksom ikke helt hvordan eg skal få ut denne ungen:) er veldig glad i barn,men har også en stor angst for fødsler... nok negativt:) du må fortelle meg når du vet hvor langt du er på vei.)
Hilde :) Skrevet 30. juni 2008 #16 Skrevet 30. juni 2008 Uff får så vondt av deg. når du forteller hvordan du sliter med de tøffe svangerskapene, og at du er så redd/gruer deg så følt til fødselen. Du har ikke noen du kan prate med om dette? Får du oppfølgning og slikt av JM? Du skulle hatt en person du stolte på og følte deg trygg på.. som kunne søttet deg gjenom hele svangerskapet og fødselen. Gjort alt til en positiv opplevelse og hjulpet deg gjenom smertene.. Den epiduralen er ikke noe som frister nei.. hehe Jeg har hatt epidural ei gang, det var lengre oppe i ryggen, enn der en har den ved fødsel. Jeg hadde den pga operasjon lengre oppe i magen. Kan ikke si det va behagelig å sette den men det gikk jo greit Men de har jo andre smertestillende da. Syns nesten du burde få noe, siden du hadde det så vondt sist, og hvis du er litt tappa for krefter. da blir det feil at du skal ligge å bruke de siste kreftene dine på å ha det vondt, de trenger du for å få ut nurket Åh,, hadde jeg bare kunne gjort noe så du kunne fått de samme fødsels opplevelsene som jeg.. Da hadde du villet født manger ganger.. hehe.. Legger jo ikke skjul på at det er vondt, for det er det. Nå når jeg fikk lillegutt, for 4 mnd siden, hadde jeg så sterke rier at jeg visste nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg på slutten.. Er det sterkeste og vondeste riene jeg har hatt! Men så var de nå efektive og da. hehe.. Men selv hvor vondt det var, så hadde jeg lyst å gå igjenom alt igjen bare 2 uker etter.. hehe.. Håper du får en bedre fødsel nå! Ønsker deg masse lykke til! Ungene til gubben bor her 50-50 Og det blir nok sikkert mer nå når de blir litt eldre.. Gutten kommer nok ihvertfall til å komme mer tenker jeg.. Åh ja jeg kommer nok til å rope ut her inne når jeg får vite hvor langt jeg er på vei.. Er så spent
maria isabell Skrevet 30. juni 2008 #17 Skrevet 30. juni 2008 du er så heldig:) stor lykkelig familie er flott:) hvor bor dere sann cirka? vi bur i bergen:) gleder meg til å se babyen, den er veldig velkommen:) bare så dumt med denne fødselen.) ka bil har dere? eg har allerede begynt å sett på 7 setere og større:) håper på tvillinger neste gang;) har en fantastisk jordmor,sist hadde eg dobbelt så mangen timer enn vanlig og hun innviterte meg hjem til seg:) men nå trur eg hun forventer at eg skal være erfaren og uredd:) hun sammarebeider godt...eg ville måle ungen før fødsel siden vi får barn mellom4-6 kg i vår familie,hun sa ja med en gang, ellers tar hun seg alltid god tid og prater mye:) trur ingen kan ta vekk angsten min,heldigvis er ønsket om barn større enn alle plagene og fødsels skrekken:)
Hilde :) Skrevet 30. juni 2008 #18 Skrevet 30. juni 2008 Ja vi er en flott gjeng Vi bor i lindesnes kommune.. Nå har vi bare stasjonsvogn, har måtte lånt bil av svigers en del når vi skal avsted hele gjengen, men det er ikke så ofte alle skal i bilen på ei gang.. Nå skal vi ha Caravelle ser det ut til. Jeg har ikke spes lyst på de, liker bare de nye Caravellene men de koster jo en halvt hus Liker bedre Opel og Mercedes sine 8/9 setere, men gubben har hørt så mye negativt om de at han vil ikke ha de.. Så da blir det ei caravelle da, siden han bestemmer det ang biler.. hehe.. Godt du har ei flott jm! Store unger i fam deres ja. Får du også store barn? Nr 1 her var 3730gr 49 cm nr 2 var 4470gr! 50 cm nr 3 var 4060 gr, 50 cm nr 4 var 3050gr, 47 cm. Blir spennende å se hvor stor denne blir
maria isabell Skrevet 30. juni 2008 #19 Skrevet 30. juni 2008 pass dere for caravellene på 90 tallet, topp pakningen ryker på 100 tusen...dyrt...(trur det var 90 tallet og topp pakkningen) men det skal vel noe til å finne en caravelle som har gått under 100 tusen fra 90 tallet.... caravelle 10 setar dere tenkt på? den er veldig praktisk en fantastisk bil å reise på bilferie med når en har mangen barn:) men ikke fullt så pen og litt ustødig:) min mor og bestemor har alle fått barn mellom 4-6 kg:( sist gang var magen min veldig liten og alle trudde ungen skulle være max 3 kg..ut kom det en klump på 4090g....auuuu:) nr 4 og nr 2 var ganske ulik i vekt..er det vanlig at det varrierer sååå mye???
Hilde :) Skrevet 1. juli 2008 #20 Skrevet 1. juli 2008 vil ikke så langt ned som på 90 tallet.. de gamle høres så skranglete ut når en kjører med de.. Jeg har ikke lov å kjøre 10 seter. så det blir nok 8 seter. Jeg vet ikke om det er vanlig å varierer så mye i vekt. Jeg var på vekstkontroll i uke 30 med nr 4, for å se at han fikk den næringa han trengte osv. Da tippet JM fødselsevekt ved termin på rundt 4,2kg. Han kom 13 dager før tida og veide altså 3050. Jeg er slankeoperert, og vet ikke om det er derfor lillegutt kanskje ikke ble så stor. De skal jo ta det de trenger selv om en er S-operert, andre jeg kjenner har fått større unger etter operasjonen.. Så jeg har ikke peiling. Gjorde ikke meg noe at han ikke ble så stor da.. hehe.. Han var sunn og frisk og så fin at Selv gikk jeg ned 8 kg da jeg gikk gravid med han.. Så det blir spennende å se hvordan det går denne ganga. Om jeg legger på meg nå, hvor stor ungen blir. hvor stor magen min blir... Jeg hadde bare en liten kul på magen da jeg gikk med lillegutt, var mange som aldri fikk med seg at jeg gikk gravid.. hehe.. Hvor har du gjemt den hen var det fler som sa da jeg plutselig kom med an baby i barnehagen til dattera mi.. hehe. Er ei spennende tid dette
maria isabell Skrevet 1. juli 2008 #21 Skrevet 1. juli 2008 det er morsomt...sist gang var det ingen mage..var i 8 mnd da eg sa: skal føde neste med så det passer dårlig...dama sa: er du gravid??? artig å sjokkere:) men denne gangen var det godt synlig med en gang;( og nå er eg stor som et fjell og alle spør om eg enten har termin eller venter tvillinger...jaja..ellers er eg helt fjern...husker ingen ting og roter noe vanvittig...i dag måtte eg tenke meg godt om når en veninne spurte når jenta mi var født?!?! følte meg helt idiot da ja:) vi har vert i besøk i dag..3 barn på samme alder og alle 3 storkoste seg...siden jenta mi ikke går i barnehage er eg nøye med at hun treffer andre på hennar alder ofte...det er så herlig å se små barn leke:) 8 kg..da var du hypermessig...sist svangerskap var hypermessig..gjekk ned 10 kg og var svært tynn fra før...såg ut som et anoreksia offer..det var fælt...grusomt å kaste så mye opp:) ka har du gjort på i dag da?
Hilde :) Skrevet 1. juli 2008 #22 Skrevet 1. juli 2008 er jeg hypermessig? (aner ikke noe om slikt jeg) Jeg kaster ikke opp eller noe når jeg går gravid.. finnes ikke kvalm eller noe. heldigvis.. Var nok bare lillegutt som tok litt næring fra meg da han lå i magen.. Gjorde ikke meg noe å gå ned de kg.. men nå trenger jeg ikke gå ned mer.. Har gått ned over 60 kg nå.. burde holde Jeg hadde det også slik da jeg ventet lille gutt.. Da jeg sa til kundene mine at jeg skulle ut i permisjon, og de lurte på hvorfor, sa jeg at joo jeg har termin om 4 uker så nå er det snart på tide å slappe av litt.. HÆ? er du gravid? En av kundene mine har dattera si i samme b.hage som dattera mi, og da jeg traff henne i et bursdags selskap lurte ho på om jeg ikke var i dyrebutikken lengre.. Nei jeg gikk ut i permisjon nå for 2 uker siden svarte jeg.. Åå.. ser ho kikker på meg og undrer litt på hvorfor.. Jeg har termin og 14 dager sier jeg.. Alle som satt rundt bordet kikket og sa hæh? da er du liten da.. Dagen etter fødte jeg.. hehe.. Blir spennende å se denne ganga.. Da jeg fikk de 3 første var jeg svær som en hval. En gravid hval! hehe.. Men da var jo hele jeg stor.. Godt å høre det ikke bare er meg som er glemsk da. er så surren og distre til tider at jeg vet ikke hvor jeg har gjort av meg selv.. hehe.. er helt grusomt.. Gubben kan komme og spør om en ting og jeg bare sitter der... prøver å tenke.... og svaret er som vanlig: nei det husker jeg ikke.. øhm.. huff.. Nå for tiden er jeg så svimmel at det er grusomt.. i kveld er det p¨å det værste. må bare komme meg i seng tror jeg.. føles som jeg holder på å tippe fremover.. grusomt å være så svimmel.. I dag var jeg hos tannlegen med dattera mi. Ho hadde to hull, så det ene skulle fiskes i dag. Ville ikke sette seg i stolen. men det gikk greit når ho fikk sitte på fanget mitt i stolen. Tannpleierene løp rundt å byttet på å holde lillegutt i mens.. han ble ganske populær der.. hehe.. Tannlegen bårte litt og gjorde alt han skulle og gulljenta mi sa ikke et ord. SÅ flink! Og mamma SÅ stolt Så da bar det avsted for å kjøpe premie etterpå.. To små prisesse dukker og ei prinsesse farvebok.. Kjempe fornøyd Så var det å levere ho i barnehagen.. hjem å leke husmor.. Så var vi med mannen min en tur på jobb nå i ettermiddag/kveld. Han er lastebilsjåfør, og skulle bare levere no stein. så da var vi med for å hold han med selskap Nå er unger i seng og sover søtt, så nå tror jeg ho mor også skal få skjønnhets søvnen sin Godt natt til deg, og alle andre.. (VI har jo helt kapret denne tråden.. hihi)
maria isabell Skrevet 1. juli 2008 #23 Skrevet 1. juli 2008 travelt:) men koselig da:) skal si hun fikk belønning..det er så gøy å handle til ungene:) ammer du nå?..prøvde å fortsette amminga nå,men vart så kvalm at eg matte ta prostafen og da er amming forbudt..slutta rett før hu fyllte året...det var trist,men hu brydde seg ikke om det... dyrebutikk hørtes koseligt ut:) har hatt mangen dyr selv..hamster og en haug med hamster unger, kaniner og kaninunger,katt,hund,hvite mus og musunger....har sikkert hatt 100 tilsammen...akkurat nå har eg ingen dyr....ønsker meg kinesisk nakenhund (er allergisk og det har bare blitt verre etter alle de dyrene eg har hatt og det er stor sjangse for at mine barn blir alergisk også) ka dyr har dere i butikken da?
Hilde :) Skrevet 5. juli 2008 #24 Skrevet 5. juli 2008 Hei igjen Nå har jeg vært treig med å svare her.... Dagene flyr avsted.. Jeg og lillegutt på 4 mnd var med min kjære på jobb onsdag til torsdag, var oppe i sarpsborg med et hus. Liker å være med han på tur, og han er så søt og fornøyd når jeg er med, liker å ha litt selskap i bilen Og lillegutt likte tydeligvis også å være med i lastebilen. Han sov som en sten, var snill som en drøm og bare kosa seg Blir nok en liten lastebil mann dette også Var gøy å se hvordan den lille gutten med de store øynene fulgte spent med på hva pappa gjorde. artig når de små følger så med på ting ; Og pappa ble jo stolt da kan du vite.. hehe.. Jeg ammer desverre ikke. Har ikke fått melk til noen av ungene. Bare en liten koseskvett som jeg kaller det.. Merkelige greier.. Men nå har jeg prøvd alt som prøves kan, men får bare ikke opp melkeproduksjonen,. Dårlig melke ku. men tydeligvis fryktelig fruktbar.. hehe. MEN. selv om jeg har prøvd alt 4 ganger kommer jeg til å prøve alt denne 5 ganga også Gir meg ikke jeg nei.. hehe Har bestemt meg for å føde hjemme, så sant alt går bra, og skal bare holde meg i senga og amme amme og amme.. slippe alt mas og gnål fra de på sykehuset. Så får vi se hvordan det går Var i kontakt med ammehjelpen (igjen) nå når jeg ammet lillegutt, og ho sa at jeg kanskje er en av de få som ikke kan få melk, at jeg har for lite melkekjertler.. jeg tror det kan stemme.. aldri tenkt på det før at det kunne være det.. Er koselig å jobbe i dyrebutikk ja, men skal love deg at vi løper bena av oss der. ikke mange pausene man har tid til der nei. Når man kommer på morraen er det rett i gang med å gjøre rent hos dyr og fugler, så alt ser rent og pent ut og gi de vann og mat. dette gjøres innimellom alle kudene.. to dager i uka er det akvariene som skal vaskes og byttes vann på.. første arbeidsdagen min bært jeg over 400 liter vann.. litt små sliten da jeg kom hjem ja.. hehe.. Men jeg trives med å ha litt å gjøre, så selv om jeg enkelte dager løp bena av meg, og måtte være igjen etter stenge tid for å få gjort ferdig alt med dyrene. så stor trivdes jeg.. Kjempe moro! Og jeg fikk så mange koselige stamkunder, så jeg savner jo de, Jeg har alldit vokst opp blandt dyr, vært så heldig å hatt en far som er glad i dyr.. vi hadde på det meste 300 kaniner da jeg var lita. jeg som stelte mest med de.. så har vi hatt høner, fasaner, gjess, ender, hamster, fugler, fisker,hunder,katter..... Masse små dyr. Vi hadde ikke plass til store dyr.. Både jeg og mannen min, og ungene våre drømmer om gård.. går bare å håper det skal dukke opp noe for salg snart. Drømmen er jo med melkekvote, men de er vannskelige å få tak i. så jeg får nøye meg med å drive med slaktedyr. Får jeg først en gård kommer det til å bli en skikkelig bondegård. Skal ha masse forskjellige dyr, og har tenkt å drive avl på noen forskjellige hesteraser.. Har også alltid drømt om å drive familie barnehage. Det hadde vært koselig det. Alle unger liker dyr. og alle unger har godt av å vokse opp blandt dyr. Få være med å fore og stelle de.. Men det blir mye drømmer her.. Blir spennende å se om de går i oppfyllelse Her hjemme har vi bare en hund, og et akvarie på 400 liter med litt fisk i. Jeg jobber som avløser, melker kuer så jeg får vært litt borti de store dyrene også (har jo permisjon np da men har tenkt å begynne å melke litt snart, så sant bekkenet tillater det) Også har jeg venninner med hester som jeg får kapre av og til Moro med dyr og barn ja Nå skravler jeg i vei her.. hehe.. Hadde litt tid nå, gubben er på sjøen, bølla (dattera) er hos besta en tur, og lillegutt sover. I morra kveld kommer ungene Hans hjem fra ferie hos mora, da skal de være her i to uker De to elste mine er på ferie hos far sin nå.. deilig å kunne sette seg ned 5 min og surfe rundt og skravle litt.. hehe Håper alt står bra til med deg og dine
maria isabell Skrevet 5. juli 2008 #25 Skrevet 5. juli 2008 vi er visst ganske like vi to:) er odelsjente på en stooor gård...den er kjempe fin:) men mye arbeid...min kjære er utdanna agronom (pluss en haug andre utdannelser) men han vil absolutt ikke ha gården;( dumt,hadde også drømmer...om mangen smådyr pluss hest..ha leirer eller barnehage..rideskole...osv...men det er vel like greit..er jo veldig allergisk,min bror vil gjerne ha gården.. min kjære går som oftest med på det meste eg vil:) han har 4 barn frå før og når eg sier eg ønsker minst 5 barn er han helt med på det:) han er også en fantastisk mann:) denne graviditeten har vert tøff med eksamener og svangerskaps kvalmer,pluss at gullet er hjemme på fulltid:) min kjære har virkelig gjort alt..jobbet mye (for vi har jo bare hans inntekt) og når han er ferdig på jobb kommer han hjem å tar alt med gullet og alt husarbeidet...eg har nok med å passe henne og magen for tiden,bruker alle kreftene på at hun skal ha det bra...får dårlig samvittighet for at min mann jobber så mye,men har ikke energi til å gjøre noe med det..tvinger meg til å lage go middag og vaske klærene hans av og til...er så sliten... amming kan være vanskelig..vi strevde noe vanvittig i begynnelsen..vart så letta når vi endelig klarte det..trur hele avdelingen på sykehuset var innom og drog med i puppen en hel uke...en dag kom det en dame på 70 fra sogn og koblet gullet på puppen..da funket det...det skal jo være litt mere vanskelig å bli gravid etter en fødsel når en ammer...kanskje du ikke hadde vert gravid nå viss du hadde ammet? så da er det vel positivt da:) og når en ikke ammer har en mere overskudd til babyen..en blir sååå sliten av å amme..i begynnelsen vart eg svimmel etter hvert måltid...men håper jo at du får det til denne gangen da:) du skal føde hjemme?? da har du nerver av stål...er livredd for å ikke rekke sykehuset i tide...men når det er sagt må det være mye betre å være hjemme rett etter fødselen enn å bli stablet inn på et 4 manns romm med hver sin baby... drev dere avl av kaniner for salg da? håper dere finner en gård,det er fantastisk å bu på gård,men som du vet vanvittig mye arbeid:) i dag har vi vert i bursdag til svigerfar....det var så koselig, alle ungene til min kjære kom pluss barnebarnet...gullet fikk litt for mye kake og bare sprang rundt å skrek hele tiden barne barnet til min kjære er 5 mnd og bare så søt..er veldig glad i han... det er godt å ha tid til seg selv ja:) min kjære er på fjellet i natt og gullet sover..har spist is og gjør bare det EG vil:) det er ikke så ofte en har tid til det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå