Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere..:-)

Har hørt at hostesaft er noe enkelte bruker i forbindelse med at egget skal feste seg??

Noen som vet/har hørt noe om dette?

Evt åssen hostesaft,når skal den tas og mengder??

Takknemlig for svar..:-)

Er straks på vei til Hausken nå for uttak!!

Blir veldig spennende..

Ønsker dere en flott dag!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei husker å ha hørt ett kjerringråd om dette:) det skal være slimløsende hostesaft. tror det er fordi at det liksom fungerer på hele kroppen. og da kan kanskje slimhinnene ha tynnere slim slik at det blir lettere for egget å grave seg inn eller no....Kjenner ingen som har prøvd dette, men tror ikke det skal være noe farlig å prøve. lykke til:)

Skrevet

Hei, har såvidt prøvd dette selv, men nå har vi fått vite at det er nok ikke hos meg "problemet" ligger, så det er nok en grunn til at det ikke virket...

Du må bruke slimløsende hostesaft som f.eks sølvipekt, eller som jeg leste inne på bli gravid nå er det noen som har positivt resultat med bisolvon, og det var i tablettform.

Ta anbefalt dose for forkjølelse (har hørt noen har plussa litt på dosen og) Og den skal tas rundt eggløsning.

Sikkert noen som vet mer enn meg her...

Skrevet

Takk for svar jenter..:-)

Tenkte å prøve det iallefall.

Lar intet være uprøvd nå..hehe..

Har babyklister også,så nå er det bare å håpe på at alle gode ting er tre!!

Fikk ut 7 egg idag,så blir spennende å høre hvor mange som evt blir befrukta!!

Skrevet

Man tar hostesaft for å få bedre EL.slim slik at sædcellene lettere kan svømme til egget. Det er viktig at man ikke tar hostesaft etter EL, da det kan føre til at egget får problemer med å feste seg.

Hostesaften heter solvipect. Man tar 10 ml tre ganger daglig (tror jeg, les på flaska!). Om du har 28 dager syklus så start ca ei uke etter IKM, og slutt når du får EL.

Du bør IKKE ta solvipect i forbindelse med innsetting av egg!

Skrevet

Har også hørt om dette, men vet ikke i forbindelse med innsetting. Vet jo at en bør unngå melk,banan og druer- dette kan føre til mye slim som gjør egget vanskelig å feste seg. Fikk også anbefalt å droppe hvitt mel og sukker. Jeg tror de tingene har en størrre innvirkning på kroppen. Ingen ting er bevist med tanke på hostesaft. Det er et kjerringråd, så ingen vet om det virker eller ei. Men vi vil jo prøve alt. Prøvde det flere ganger før vi begynte med ivf, men ingen virkning. Hadde vi visst hva som garantert ga resultat, ville vi gjort det. Ikke for å være negativ, men vi har alle ulike grunner til at vi ikke blir gravide. Så hostesaft kan virke for noen, men ikke for andre.

Babyklister bør en starte på ca 5dager før uttak. Men om du ikke har begynt, kan du begynne nå!

Ønsker deg all lykke nå!!!!!!!!!!!!!!!!! Skal du sette inn på onsdag? Så ikke hvilken dag du hadde skrevet innlegget. Jeg skal ha telefonmøte med Hausken på ons, når han er ferdig med innsettingene!

Krysser alt for deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!

klem

Skrevet

Hei Brumm..

Så kjekt å høre fra deg!!

Skal ha innsetting på torsdag,men er mest spent på morgendagen nå.

Håper på positiv tlf ang befruktning!!

Veit at både babyklister og hostesaft er kjærringråd,men hva gjør man vel ikke..:-)

Men tror jeg dropper hostesafta,virker som om den er kun ved El,og ikke ved innsetting.

Det nye denne gangen med oss,er at jeg har tatt fotsoneterapi og akupunktur.

Så får vi bare se..:-)

Reiser til Tyrkia nå på lørdag,så regner med at rugetida skal gå unna.:-)

Håper virkelig at tlf samtalen i mrg med Hausken vil være positiv for dere!!

Er sååå fornøyd med klinikken og menneskene der,på tross av negative forsøk.

Klem!!

Skrevet

Jeg tok faktisk noen slurker Solvipect i dagene før innsetting på mitt siste forsøk (pos. test, men SA). Drakk 2-3 slurker/spiseskjeer i tre dager før innsetting + dagen etter innsetting.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...