Gå til innhold

Har en samboer som virkelig trenger hjelp... Juss.. Håper noen her kan hjelpe...

Anbefalte innlegg

Har en samboer som jobber på et lager om natta, og en der har "vært ute" etter han fra dag 1, lyver til sjefene om episoder som aldri har funnet sted, krangler veldig med han..

De andre på det skiftet støtter samboeren min og sier at det ikke er sant.. Men sjefene hører ikke på de andre, kun han som lyver.. Samboeren min får ikke en gang mulighet til å forklare seg..

Nå er han akkurat kommet på jobb og får beskjed om at han må begynne å jobbe dagen (dvs. mindre penger utbetalt). Har de virkelig rett til dette?

Kan man få hjelp til slikt? Har de virkelig lov til det?

Har han rett på gratis advokat eller annen hjelp? Han er ikke organisert...

Han har jo kontrakt på at han jobber natt.. (har aldri dagvakter).. Er pga han andre han må bytte, det har de sagt. Og de sier at alle de som støtter samboeren min lyver og at de har rottet seg sammen.. Noe som ikke stemmer.. Den personen har jobbet natt, byttet til dag fordi ingen klarte han der (han lager bare intriger og lager bråk) og nå er han altså tilbake på natta og har startet å lage problemer med samboeren min. OG det som er er at han har smisket så med sjefene der, han får bedre betalt enn alle de andre, får fri når alle får beskjed om at de ikke kan få fri. Han får fleksi tid og kan i grunn jobbe som han vil. Han bruker narkotika og tilbudte flere personer kokain på julebordet.. Det har de tatt opp med sjefene, men de tror ikke på det. (på lageret kjører de truck) så det kan jo være livsfarlig!!

Fortsetter under...

Om han har kontrakt kan de ikke sette ned lønnen om de velger å flytte han til dagvakter.

Jeg syns han skulle ta kontakt med en advokat.

Sjekk ut denne siden.

http://www.rettshjelp.no/pages/priser.htm#fri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...