Gå til innhold

Hva pokker gjør vi nå???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk regning på forsikring på bilen i dag, og der står det at vi leste av en kilometerstand for et år siden som ikke kan stemme! Vi har satt det til 8000 km i året, og i følge det som står i forsikringspapirene har vi kjørt 25 000 på et år!!! Og det stemmer jo overhodet ikke, for vi kjører ikke så veldig mye!

Så hva gjør vi nå? Den kilometerstanden det står at vi leste av er jo feil! Men, hva kan vi gjøre med det? Hva om forsikringsselskapet påstår det er riktig? Hva skjer egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det har gått bra, skjer ingenting. Om dere hadde hatt en ulykke som krevde forsikringsutbetaling i løpet av året som gikk, kunne dere fått trekk i erstatningen pga at dere hadde kjørt for langt.

Regner med dere får regning rundt hovedforfall, og at den nye avtaleperioden deres begynner omtrent nå? Da ringer du og sier fra hva riktig km.stand er, og lar 8000 bli stående om det stemmer med det dere faktisk kjører.

Skrevet

Det er vel dokumentert av begge parter hva som ble lest av?

Skrevet

Pila: Vi har ikke hatt noen ulykker i det heletatt, og den er nå den nye avtaleperioden begynner, ja.

Er det så enkelt at vi bare kan ringe å si hva kilometerstanden er nå? Jeg innbilte meg at vi måtte ut med maaaange tusen ettersom vi har kjørt myyye mer enn det som står i papirene?!

Hi

Skrevet

Tror det går greit å ringe inn ny km-stand nå. Bare si dere må ha lest av feil forrige gang. Uansett hadde dere ikke fått problemer så lenge dere ikke har hat noen uhell.

Skrevet

Tror du det går greit? Vi må jo rett og slett ha lest av feil... jeg skjønner egentlig ikke helt hva som har skjedd.

Men, vi må ikke ut med flere tusen fordi vi har klusset med kilometerstanden?

Fikk litt småpanikk nå altså...

Hi

Skrevet

det tror jeg faktisk ikke.. men hadde du kommet i en ulykke måtte du betalt en del av skaden selv..

Skrevet

Dersom du har kjørt mer enn det som er blitt oppgitt til forsikringsselskapet og de finner ut av det så må man betale mer ja..... Dess flere km du kjører dess dyrere er forsikringen... Og det stemmer at dersom man har en skade og det oppdages at km standen er for høy så må man betale mer i egenandel.. Jeg hadde glemt å følge med på km standen og hadde en ulykke, men heldigvis var jeg rett under det jeg hadde lov til å kjøre det året - men fikk brev fra forsikringsselskapet om dette som sa at dersom jeg tenkte å kjøre bilen mer det året måtte jeg sette opp km standen.. Det gjorde jeg og fikk en ekstra regning på en 1000 lapp eller no..... Fort gjort å blingse med slike ting gitt...

Skrevet

dersom du har kjøpt mindre enn det som er oppgitt skjer vel ingenting..

Skrevet

Det skal gå helt greit, om du forklarer at det ble feilavlest og den nye målingen legges inn akkurat fra datoen for hovedforfall.

Får ikke vedkommende kundebehandler det til, eller vil ikke, sier du bare at du vil si opp forsikringen fra hovedforfall, og så ringer du en halvtime senere og tegner ny forsikring på bilen med bonus overført fra den gamle - det medfører ekstraarbeid for dem og ingen ekstrabetaling for deg, så sannsynligheten er stor for at det ordner seg helt greit.

Jeg jobbet med forsikringer en gang i tiden, og ethvert polisesystem lar seg manipulere. Det er jo idioti om dere skal etterbetale for å ha kjørt for langt, når dere hele veien har tatt risikoen ved å ha for lav km.stand og perioden er over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...