Gå til innhold

En til som trenger litt hjelp...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vel, jeg hopper over den lange historien bak, men føyer til at begge vet om situasjonen. Moralpreken er jeg ikke interressert i å høre, jeg vet at slikt som dette ikke bør skje. Vet all bekymringene, skammen, angeren og dårlig samvittighet er meg velfortjent. Men likevel, trenger jeg å høre litt fra noen andre hva de tror... Vi skal ta en test uansett, men frykter svaret og vil bare høre om noen vil si meg hva de tror er mest sannsynlig.

Altså her er datoene.... fra 03.-08.10 var siste mens, den 8 (siste dagen) så lå jeg med x en gang, men resten av den måneden hadde jeg sex med y. Når jeg var på ul så fikk jeg beskjed om at jeg ble gravid rundt den 24.10 (noe som kom overraskende på meg siden jeg hadde regnet meg fram til at EL vart rundt den 15-16.10) og termin var den 20.07. Barnet ble født den 24.07. Hvem tror dere er mest sannsynlig faren? Jeg har regnet på dette mange ganger og mener selv at y er mest sannsynlig selv om jeg vet at sjansen for at det kan være han andre er tilstede dessverre.

Fortsetter under...

Det er jo y som har vært med hele tiden og det er han som står som faren. Men vi får ikke til å slippe denne saken før vi vet hvem som virkelig er faren. Y kommer til å være faren til barnet uansett testresultat. Jeg har sett litt på lover og slikt og blir ikke helt klok på det, har x rett til å kreve farskapstest sånn når han vil? Han har ikke noe bevis på at vi har hatt sex og det her er lenge siden, vil bare at han skal ligge unna siden vi har vår egen familie nå.

Annonse

I utgangspunktet vil jeg si at den mest sannsynlige faren er Y... Siden barnet allerede er født, kan du jo bare ta en DNA-test for å få det bekreftet/avkreftet. Hvis du ikke vil involvere kandidatene kan du jo bruke en sig.sneip fra dem f.eks...!

Er egentlig ganske sikke på at Y er faren...!

Vi skal ta test idag, har bestilt en test og har den her nå... Begge vet om det, men Y har vært pappaen hele tiden. Det er nå først etter noen år at x plutselig vil ha DNA test, hvorfor må gudene vite, men det er sikekrt for å gjøre livet vårt surt og fordi han kanskje har lyst til å "leke" pappa en stund... Men uansett Y står som faren på papiret og han vil for alltid være det (det er hans egne ord også, ikke bare noe jeg sier), vi har giftet oss etter at barnet ble født og har et flott liv sammen. Men er redd for at x plutselig skal begynne å kreve noe samvær osv hvis det viser seg å være han...vil ikke ha han i livet vårt! Blir gal av det her og tenker på stakkars ungen vår som kanskje får livet sitt snudd opp ned med en ekstra person som plutselig vil leke pappa. Uutholdelig å vente på svar...tankene bare raser om hva som skjer hvis x er faren, alt faller i grus og det blir bare kaos. Min egen skyld, jeg vet. Jeg regner som en gal på alle terminkalkulatorer som finnes, og hvis x er faren (og har sædceller som lever i 6 dager) så må jeg ha gått omtrent 17 dager over tiden... det skulle jeg vel ha hørt noe om i så fall??? Ingen sa noe om at jeg gikk over tiden, ville tro at lege eller jordmor ville ha sagt noe da, eller?? Blir bare så forferdelig frustrert og redd. Takk for at dere gidder å svare meg.

Jeg får bare ikke ro mens vi venter på testresultatet og spørsmålene popper stadig opp. På ultralyden sa de at jeg hadde blitt gravid rundt den 24... kan de ta så feil og jeg likevel har blitt gravid den 14(har tatt i betraktning at sædcellene i verste fall levde i 6 døgn her)??

Det er mest sannsynlig at y er far til barnet, men siden det er usikkerhet er det ingen som kan berolige deg nok mens du venter på resultat. Det er ikke så rart at du tenker mye på dette i venteperioden. Det er riktig å ta testen for å få dette ut av verden en gang for alle. Håper resultatet blir slik dere håper. Lykke til :)

Ja, håper håper håper så inderlig at y, min mann, er faren!! Er vel rundt omkring 1 uke igjen til vi får svaret tenker jeg. Tusen takk for at dere svarer, jeg har lest omtrent alle innleggene på dette forumet nå og har blitt litt roligere...og innimellom veldig urolig igjen. Det er utrolig fint at dette forumet finnes egentlig, det er jo ikke så mange plasser en kan få pratet med andre om dette her... Setter pris på at dere er der ute og gir svar og støttende kommentarer :o)

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Og vi trodde at nå kunne vi slappe av og puste ut...Men tror dere vi får være ifred for x? Nei, han tar stadig kontakt selv om vi ble enige om at han skulle la oss være ifred nå... Det er så frekt synes jeg, vi prøver å komme oss videre, men han er der som et spøkelse fra fortiden som stadig minner oss på hva som skjedde den gangen for lenge siden... Kan han fortsette slik? Altså, jeg har bedt han instendig om å ikke ta kontakt med oss mere, men det går tydeligvis ikke inn. Finnes det ikke noe jeg kan gjøre for å få fred fra han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...