Gå til innhold

Stakkars "Lillebror navnløs" - help is required!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Teo er nydelig, så ville valgt det. Passer veldig godt sammen med Synne også. Liker ikke Lasse så godt. Den verste bølla i klassen på u.skolen het Lasse, så har ingen gode assosiasjoner til navnet.

Andre forslag:

Mateo

Teodor

Jakob

William

Isak

Noah

Benjamin

Filip

Lukas

Oskar - syns det passer utrolig godt

Viktor

Noen du liker?

Annonse

Synne og Lasse

passer kjempefint sammen!

Noen andre forslag;

Synne og Sivert

Synne og Mikael

Synne og Linus

Synne og Victor

Synne og Emil

Synne og Even

Synne og Mathis

Synne og Ådne

Synne og Brage

Synne og Isak

Synne og Aksel

Synne og Herman

Synne og Ulrik

Synne og Didrik

Her var det mange fine navn! Noen vi selv har tenkt på, bl.a. Linus, Emil, Even og Aksel:-) Men dere, er Teo et poppis-navn? er det mange som kaller ungene sine det nå? Kan jo nesten virke sånn på det dere skriver her... Jeg trodde jeg hadde vært ganske original da jeg fant på det! ;-)

Teo/Theo/Theodor er ikke orginalt lenger i alle fall selv om det ikke enda er på topp 10 så er det på vei inn og jeg ville kvalifisert det som poppis navn. Jeg synes det er kjempe fine navn men passer dårlig med Synne synes jeg.

Du kan velge Lasse, synes det er fint og koselig men klinger ikke perfekt med Synne synes jeg.

Personlig synes jeg Synne og Aksel hadde vært kjempe fint. Aksel er ett stilig navn!

Skrekk o gru, sånne rampenavn vil vi iallefall ikke ha!!!! Tenkte ikke på Teo i den gata i det hele tatt, men så vet jeg heller ingen som heter det. Aksel har faktisk vært oppe til vurdering flere ganger, det er tøfft og mandig men jeg kan liksom ikke se for meg en baby som heter det....

Annonse

Jeg ville aldri sett på Teo som et rampenavn. Vet kun og søte små gutter som heter Teo. Lasse derimot er et rampenavn for meg fordi den største rampeungen på u.skolen het det. Folk har forskjellige assosiasjoner til navn, så ville aldri utelukket et navn fordi en eller annen syns navnet er rampete. Det viktigste er at dere har gode assosiasjoner til navnet og at dere liker det godt.

Teo er nydelig, jeg ville valgt det. Syns ikke det er poppis selv om det er flere små gutter som får dette navnet nå. Jeg ville heller valgt et navn som er poppulært nå, men som få heter istedenfor navn som Anna, Ola, Martin og Ingrid som utrolig mange i alle generasjoner heter.

Ja du har helt rett ang dette med assosiasjoner, og det vil alltid være noen som ikke liker navnet uansett.... Til tross for mange gode innspill har vi ikke kommet noe lengre ang å besteme oss, dvs faren vil ha Lasse men jeg er fortsatt usikker. Det er så vanskelig med guttenavn!!!! Trenger visst mer hjelp.....Sukk.......

Jeg stemmer for Teo, syntes det er kjempe fint! Liker ikke Lasse så veldig godt, syntes det er litt kallenavn aktig. Dessuten gjør det ikke noe at navnet ikke "passer" til søsteren. De er to personer og skal ikke bo under samme tak for resten av livet.

Hei!

Synne og Lasse er definitivt det beste i mine øyne og øre.

Teo er et navn som er mye brukt for tiden. I barnehagen til jentungen er det 3 Teo på samme avdeling, og der er jevngamle. Dermed er det Teo, Teo N. og Teo T. Syns litt synd på disse ungene som av mamma og pappa og andre i nær omkrets bare blir kallt Teo, men der disse ungene tilbringer mange timer om dagen også må drasse på første bokstav i etternavnet.

andre forlag:

Synne og Simen

Synne og Sivert

Synne og Sander

Synne og Aleksander

Synne og Fredrik (kjenner søskenpar som heter det)

Synne og Vegard

Takk for den opplysningen, det ante meg at det mått være et populært navn nå for tiden selv om det ikke er mange som heter det i Norge tilsammen ennå. Veldig mange av mine venner kjenner en liten eller to som heter Teo, selv vet jeg derimot ikke om noen. Sivert er morsomt, og Ask liker jeg og, takk for gode forslag! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...