Håper vi får det til Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Jeg hadde en MA i feruar. Mistet da jeg var 16 uker på vei. Da jeg var på ultralyd anslo de at forteret antagelig hadde dødd da det var 12 uker gammelt. Hun jeg varpå ultralyd hos sa jeg måtte ta kontakt igjen da jeg ble gravid igjen, så skulle jeg få komme inn på ultralyd tidligere. Nå er jeg gravid igjen og er nå 5+2 på vei. Har ikke vært hos lege eller jordmor enda. Føler heller ikke noe stress med det. Men jeg kunne godt tenke meg en ultralyd for å se om alt står bra til. Er det noen andre som har fått tidlig ultralyd? (ikke privat) Usikker på om jeg kan ringe gyn direkte eller om jeg må ta kontakt med lege eller jormord først.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Jeg hadde min første UL i uke 5, i dette svangerskapet her, etter at jeg mistet i uke 9 (dødt siden uke 7) i forrige svangerskap. Men jeg fikk det pga at jeg hadde sterke smerter i magen, og havnet på legevakten da. Men jeg fikk også som deg beskjed om at jeg skulle si i fra så fikk jeg tidlig UL uansett, men jeg innbiller meg at det måtte gå gjennom fastlegen min, men det er jo bare og ringe og høre det da, så får du svar på det, vet om mange som har fått UL tidlig pga tidligere aborter, og det roet ned meg for min del ihvertfall. Var forresten på 3 UL fram til uke 10, da mente de at det skulle gå bra for min del..
Nina_J Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Jeg avtalte med legen min på sykehuset at jeg skulle ringe henne i stedet for fastlegen min når jeg ble gravid igjen. Da jeg mistet snakket vi om ekstra oppfølging og tidlig ul. Jeg ringte med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, og fikk ul i uke 8. Da så vi et hjerte som slo og at knøttet lå på riktig sted. Ellers så vi ikke så mye mer. Lignet mest en bønne! hehe. Jeg var igjen på ul da jeg var 12 uker, så skal jeg igjen ved 16 uker og 20 uker (ordinær ul i uke 18). Jeg mistet i uke 23 sist, så de vil passe ekstra godt på meg rundt der og litt før. Kanskje innleggelse også. Vi vet ikke hvorfor jeg mistet. Fant ingen svar på prøvene. Det er nok derfor de vil sjekke meg litt ekstra denne gangen. Jeg er veldig takknemlig for det. Jeg får alle mine kontroller på sykehuset denne gangen. Jeg kunne selfølgelig ha valgt å gå til fastlege/jordmor om jeg ikke ville ha ekstra oppfølging denne gangen Men jeg føler meg tryggest med det jeg har valgt. Og jeg blir utrolig godt passet på på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Hadde en SA i januar (uke 11) og er nå i uke 6:-) Har avtalt med gyn som fulgte meg opp før/etter SA (hadde truende abort i forkant) at jeg kunne kontakte henne direkte for tidlig UL i uke 8. Hadde ringt direkte til gyn om jeg var deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå