Gå til innhold

Så vondt i puppene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 3 uker i dag, og de siste 3 dagene har vi prøvd med amming (jeg har fullpumpet tidligere). Jeg bruker skjold pga flate brystvorter, og får veldig vondt i ene puppen/brystvorta etterpå, lenge etterpå. Er dette startvansker som er vanlige eller er det noe som er galt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, det kan være du sliter med vasospasmer, ser du noen fargeforandringer i brystet etter amming? De er forresten ikke farlige eller uvanlige, bare ubehagelige. Pass på at du aldri blir kald i to sekund engang.

Skrevet

Har ikke lagt merke til det, men skal sjekke neste gang. Takk for tips!

Er veldig vondt i begynnelsen når hun suger seg fast også.. Mest på den ene som er vond etterpå. Har hørt at dette er vanlig helt i begynnelsen (hun har jo sugd direkte av puppen bare noen dager), så håper virkelig det gir seg.. =)

Har så lyst til å få til ammingen denne gangen, men etter tidligere dårlige erfaringer kjenner jeg at jeg ikke klarer å stresse lenge med det. Skal likevel holde ut en liten stund nå og se om vondtene gir seg, tenker på å kontakte ammeveileder på sykehuset for å komme inn og snakke med henne..

Skrevet

Har delammet og pumpet i flere uker (ca 9 uker) og er på vei over i fullamming. Er sår ja..... når jeg er flink å bruke purelan salve etter hver amming, så hjelper det. Regner med at du kan trikset om å la litt morsmlek tørke på brystvorten for å hindre sårhet.

Skrevet

Ser ingen fargeforandring på puppen etter amming nei...

Her på sykehuset anbefaler de ikke purelan, pga den er så tykk og seig at den stenger av puppen liksom..

Lar morsmelk tørke på puppen noen ganger ja.. Men blir ikke bedre a det (enda iallefall).

Så etter siste amming nå at den vonde brystvorta var flat på langs liksom.. Nesten som hun hadde ligget og tygd på den.. Er det feil sugetak da kanskje??

Må vel ringe ammeveileder i morgen..

Skrevet

Feil sugetak da ja. Pass på å få mest mulig av areolaen inn i munnen, og før babyens munn mot brystet, ikke brystet inn i munnen.. da blir taket feil.

Skrevet

Takk for svar! Da skal vi legge inn litt innsats på å forandre på det neste amming! Håper vi klarer det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...