Gå til innhold

Har kjøpt meg solbriller i dag og sitter her med dårlig samvittighet...

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Fant noen utrolig fine solbriller, første paret jeg noensinne har funnet som satt fint på... kostet 1700 kroner, men jeg klarte ikke å dy meg... nå er jeg full av dårlig samvittighet her... vi har råd til det, men tenker på alt jeg kunne fått for de pengene...

jaja, kjøpt er kjøpt og spist er spist... nå er det bare om å gjøre å ikke sette seg på dem!

kjøper dere billige eller dyre solbriller? og lønner det seg egentlig å legge penger i det?

Skrevet

lønner seg ikke annet enn at mange av de har rykte for å være mer trendy. Kjøpte et par jeg gav 800 kr på en outletaktig butikk i usa for noen år siden.. Kostet nok det dobbelt og vel så det hjemme.

Nå har jeg et par som kostet 400 på brilleland, ikke noe kjet merke.-men funker likegodt

Skrevet

Jeg kjøper billige solbriller, og det er fordi enten så forsvinner de eller så er det noen som klarer å sette seg på dem, eller tråkke på dem :)) Jeg hadde ALDRI brukt så mye penger på solbriller, men det er meg det :) Vet ikke helt om det lønner seg... Kanskje du passer ekstra på dem siden de koster så mye :)))

Skrevet

Billige, det er definitivt andre ting jeg heller vil bruke penger på en dyre solbriller.

Skrevet

*titter bort på solbrillene mine jeg betalte over 2000 kr for uten dårlig samvittighet* haha

Skrevet

Huff, det var det jeg tenkte meg ja=(

Jaja, jeg har aldri i hele mitt liv unnet meg noe så dyrt (utenom buffalosko til 1300 kroner...), kjøper alltid på salg og tilbud, og på billigbutikker. så egentlig fortjener jeg det vel kanskje...

fine var de ihvertfall=)

Skrevet

Solbriller er jo viktig det;) Du fortjener de nok! Kos deg med de nye brillene!

Skrevet

Ikke for og være frekk, men hadde det vært meg så hadde jeg og hatt dårlig samvittighet.. 1700 kr for et par solbriller er helt sykt..! Men det er meg da.. Hvorfor ikke bare kjøpe billige solbriller på H&M? MÅ det være Dior/etc. liksom? :P

Skrevet

Det var et impulskjøp... hadde tråla h&m, cubus osv osv osv for å finne, fant ikke et eneste fint par (jeg kler nesten ingen solbriller) tilslutt var jeg dritt lei av å lete og gikk inn på brillebutikken og fant disse. syns de var kjempefine og kjøpte dem uten å tenke meg om.

VAr nok et utrolig dumt kjøp, men det er jeg som svir for det, det går fra min kleskvote så... Jaja. får se om jeg leverer dem tilbake...=P

Skrevet

Men så kjøpte jeg 2 t.skjorter nedsatt fra 200 til 50 kroner, en kjole til 100 som egentlig koster 400 og en genser nedsatt fra 300 til 50 kroner da=) så litt fornuftig er jeg jo=)

Skrevet

Ikke noe å ha dårlig samvittighet for nei:0)

Du har de nok leeenge skal du se. Kan ikke være fornuftig bestandig... synes du fortjente de jeg;0)

Skrevet

Nei herremann, hvis det er av din kleskvote så gjør det vel ikke'no.. Trodde du hadde dårlig samvittighet overnfor f.eks datteren din eller noe jeg, for at du kanskje hadde brukt mat penger på et par solbriller.. Snakk om og feiltolke teksten hehe :P Sorry :P Kos deg med de nye solbrillene...:)

Skrevet

Kjøper billige solbriller jeg. Må kanskje ut med borti 150-200kr i året og får da to par (jeg ødelegger/mister gjerne det første paret)

Mulig det ikke lønner seg i det lange løp, men jeg kan jo risikere å sitte med et par stygge dyre briller neste sommer... ;)

Skrevet

Herre jesus, det hadde jeg aldri fått dårlig samvittighet for om vi hadde råd og min kjære + snuppa ikke trengte noe viktig.

Var nettopp hos frisøren og brukte godt over 2000 kr på det, deeeeeeilig og velfortjent følte jeg hehe :) mye annet vi kunne brukt pengene på, men jeg hadde lyst til å bruke de på håret mitt rett og slett.

Når det kommer til solbriller så er det mye bedre å kjøpe et par dyre en billige. Billige briller holder ikke mål og de blir oftere rotet bort.

Jeg har dyre briller, har hatt de i 2-3 år og elsker de :) sambo driver å titter etter nå og det gjør meg ingenting.

Skrevet

Forstår godt at du sitter igjen med følelsen av at 1700 kr er MYE for et par solbriller... hadde nok aldri vågd å brukt så mye selv.. nettopp fordi jeg er et rotehue.. og kjempe flink til å sette meg på solbriller... Har allerede ødelagt 2 par som er sambo sine.. *kremt* Og det ene paret var DYRE solbriller hihihi!

Men for all del.. er lik deg.. finner liksom aldri solbriller.. leter og leter.. så om du fant paret som var AKURATT de du måtte ha.. så ikke tenk mer på det! :) Og som du skrev, du handler vanligvis brukt / billig osv.. noe du også gjorde samme dag som du kjøpte disse solbrillene!! =)

Flink og fornuftig du! =)

Kos deg med de nye solbrillene.. og ta GODT vare på dem! =)

Skrevet

Nei mat, bleier og diesel er førsteprioritert... så det går ikke utover mini=) jeg har bare dette med å ha dårlig samvittighet når jeg kjøper ting til meg selv, bodde sammen med en fyr som ikke var helt god i hodet før så hadde dette vært for 3 år siden hadde jeg vel fått meg en over kjeften om jeg hadde kjøpt solbriller til 1700 kroner...=P (selv om det var jeg som tjente penga) så det henger vel litt igjen fra den gang.

Nei, jeg tror jeg skal kose meg med solbrillene som jeg faktisk føler meg fin i. Det er tross alt omtrent første gangen jeg unner meg noe dyrt til meg selv=)

Skrevet

Jeg kjøper billige av den enkle grunn at jeg klarer å rote de bort. Men på en annen side; hadde jeg lagt litt penger i det , så hadde jeg kanskje passet bedre på de?=)

Kos deg med nye, flotte solbriller og nyt sommeren=)

Skrevet

Jeg kjøper billige solbriller og liker å bytte. Paret jeg har brukt mest i vår kostet helle 19.90 på Nille av alle ting. Ellers varierer pris fra 50-200,- sånn omtrent. Er lett å ødelegge og fort gjort å miste solbriller.

Kanskje de blir passet godt på når de var såpass dyre? Jeg kjøper heller en kjole og et par sko i tillegg jeg;)

Skrevet

Jeg har både dyre, veldig dyre, mellomdyre og billige fra hm og kappahl... De jeg er mest fornøyd med nå er et par til 700 kroner i klassen mellomdyre.. Har fått mange billigere og noen gratis, har en søster som er optiker og selger briller. Men så har jeg 5 par vanlige briller også da, så litt dilla....

Skrevet

De er ihvertfall praktiske - de forandrer seg på en måte i forhold til lyset. blir mørkere når det er mye lys og lysere når det er mørkt. ikke spør meg hvordan=)

jeg har veldig lyssensitive øyne og begynner fort å renne og har aldri vært fornøyd med solbriller, men disse virker som om de holder mål=)

er også 2 års garanti på dem...

Skrevet

Av og til må man unne seg noe litt ekstra:)

Jeg kjøpte meg solbriller til 2500 kr for tre år siden og for meg har det vært verdt det, for jeg pleier å miste minst to par solbriller pr sesong, men disse har jeg tatt godt vare på fordi man kan bare ikke miste så dyre solbriller;) Så jeg har dem fremdeles:)

Skrevet

Jeg personlig skjønner ikke hvordan noen kan bruke så mye penger på en ting som solbriller, men det er meg.

Men altså...hvis det er det som gleder deg, og det ikke går utover noen andre, så hvorfor skal du ha dårlig samvittighet for det? Kos deg med brillene, du :-)

Skrevet

jeg har begge deler, både dyre og billige. Mistet guccibrillene jeg fikk av min husbond etter ett år, fikk nye versace på valentines, og nå har min kjære ødelagt dem ved å tråkke på dem...uhell, men dog....

Prisen ligger rundt 2500-3000 pr par og jeg synes det er vel verdt det. Ikke bruker jeg penger på masse andre ting (eks frisør) så litt dyrt stasj innimellom fortjener jeg:) Og vi har råd til det, ikke minst.

slitan med nye briller!!!

Skrevet

En annen fordel med dyre briller er at de faktisk funker :) jeg kan utløse migreneannfall om jeg ikke har gode solbriller, så det er faktisk et must for meg..

Skrevet

Jeg har ikke dyre solbriller. Han en lei tendens til å rote dem bort eller sette meg på den i setet i bilen etc så her kjøpes det ofte 2 -3 solbriller hver sommer. Har allerede kjøpt solbrille nr 2 nå etter at det første paret jeg kjøpte ble stjålet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...