Gjest Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Kan jeg få spørre om hvorfor det ikke er ok? Er dere redd det skal føre til utroskap? isåfall, får mennene "lov" til å snakke med andre damer om han er på byen? eller er det forbudt også? Jeg klarer bare ikke helt å forstå hva dette har med respekt for partneren osv å gjøre? Jeg har en utrolig respekt for min kjære og ville aldri gjort noe som jeg visste at han ville ha problemer med, jeg ville heller aldri vært utro mot han og vet at han ikke ville ha vært det mot meg heller. Vi stoler på hverandre og har et veldig godt og trygt forhold kunne aldri ha tenkt meg noen andre enn han. Men likevel så nekter jeg å tro at jeg er den eneste her inne som synes det er morro med oppmerksomhet fra fremmde gutter/menn, jeg synes ikke det er flaut å innrømme engang fordi jeg legger ikke noe i det! Men selvfølgelig synes jeg det er deilig å føle meg litt attraktiv. Synes det er digg om andre damer synes min kjære er kjekk også, jeg vet jo at han er det og blir stolt av kjæresten min Trikset er vel at man ikke må la det gå for langt! Jeg danser ikke sånn med fremmede gutter som jeg gjør med sambo, og ikke tar imot tlfnr osv.. Jeg er alltid klar på at jeg har samboer, og litt uskyldig morro ser jeg INGENTING galt i. Er det usikkerhet som gjør at dere synes det er så ille? eller har dere bare den oppfattningen at man ikke kan ha det morro med andre enn venninner/jenter etter at man har fått seg samboer? For det er jo det det er, uskyldig morro Foresten så danser jeg veldig gjerne med pene jenter også, en det gjør meg ikke lesbisk av den grunn Spør fordi jeg lurer oppriktig, ikke for å fornærme noen
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Jeg er veldig enig med deg, men jeg tror nok enkelte sliter med sjalusi, og da blir jo tankegangen litt irrasjonell. Jeg for min del tenker som så - hvis samboeren min egentlig ikke vil ha meg, men noen andre, så hjelper det neppe å holde et klamt balletak på han hver gang han er ute?
Dronningen! Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv HI....
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Jeg er ganske sjalu av meg jeg også føler jeg, men ikke så ekstremt at jeg blir hysterisk om H hadde danset med en annen jente hehe Det er nettopp sånn jeg tenker også, om han har planer om å være utro så kan han gjøre det på veldig mange måter. Og så jeg spurte om i hi, hva med å prate med en annen "veggpryd" når man er på byen? er det lov? Jeg har bare vanskelig for å forstå hvorfor det er så ille å danse
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 jeg dansr, rocker , smiler og er glad; og om kællen vil det samme, er det helt greit. begge har klare grenser, og overskrider ikke disse. Slow dance'n hopper jeg over, nachspiel med andre enn gode venner likeså (er generelt ekstremt dårlig på nachspiel...zzzzz) ellers enig med Spettis med hva balletak angår.. Men vel etablerte; det er vi jaggu, jenter. (Husk; de beste blir kapret først..mohahaha)
MiniMe&Dr.Evil Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Er det en mann som er FIN med store bokstaver hadde jeg takket nei, mest fordi jeg hadde følt meg litt "dum". Ellers så hadde jeg sagt ja, hvis ikke det var en typisk "klinedans".
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Litt vanskelig å sette seg inn i akkurat det å danse siden verken gubben eller jeg gjør det, men for å tenke meg inn i en liknende situasjon så er jeg nok heller av typen som heller mer mot å la være/ønsker at gubben lar være enn å være helt fri på det. Og ja, det bunner nok litt i usikkerhet. Jeg husker første året jeg og gubben var sammen og han studerte i en annen by. Han skulle treffe igjen en tidligere studievenninne som jeg vet han hadde et crush på, og jeg var helt gåen. Pissredd for at hun skulle vise noen interesse som kaaaaaanskje skulle få gubben til å ville ha henne fremfor meg. Det lå ingenting i bekymringen min - vi gifta oss året etter og er fortsatt sammen 8 år etter. Men når forholdet går gjennom sine hverdager og småkriser så kan jo uroen være der igjen. Jeg kan være møkklei gubben min selv og ha kjempelyst til å bytte ham ut, men egentlig så vil jeg ikke det heller om du skjønner. Det er jo han jeg har valgt og han jeg vil ha, selv om hverdagen kan legge en demper på lidenskapen og forelskelsen. Men hadde det kommet en hingst og lagt opp til en flørt da så hadde det vært lett å gi næring til den tanken om at man bare vil ha litt "fri" hvis du skjønner. Og kjenner jeg meg selv rett så kunne det ført oss rett i skilsmissestatistikken. Så da lar jeg være og takker nei. Og håper han gjør det samme hvis han tenker som meg...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Hvilken lov har jeg brutt nå da? Jeg danset med fire forskjellige på lørdag.. Og dessuten har jeg en mann som ikke danser, betyr det da at jeg aldri mer får danset?
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #10 Skrevet 26. mai 2008 Er vel sammensatt vil jeg tro, usikkerhet, sjenanse, ingen interesse av å danse, sjalusi.... Helt greit for min del at enkelte ikke danser med andre, men jeg reagerer når de hever " den moralske pekefinger" og påstår at det øker risikoen for utroskap. Helt feil, selv om jeg danser 10danser med en og samme "hunken" en kveld så klarer jeg å holde kontroll på meg selv, driftene og kjønnsorganet. Slett ikke noen fare for at jeg skal havne i seng med en annen mann enn han jeg elsker og har barn med.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. mai 2008 #11 Skrevet 26. mai 2008 Når det er sagt så er det jo forskjell på "dans" også da... Er det en dans som involverer heftig flørt eller fysisk intimitet utover det man kunne danset med svigerfar/mor så blir jeg nok mindre blid (inni meg). Men helt vanlig dans kunne ikke brydd meg mindre...
OsloMor Skrevet 26. mai 2008 #12 Skrevet 26. mai 2008 Min mann og jeg danser kun med hverandre (kan egentlig ikke huske sist jeg var på et sted hvor man danset klinedans akkurat, men.. ), vi er hverken utrygge på hverandre eller ute av stand til å more oss. Må det være noen negativ og dyptliggende grunn for at man foretrekker hverandre på enkelte områder?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 26. mai 2008 #13 Skrevet 26. mai 2008 Tja..hadde mannen min danset med ei anna enn meg så hadde jeg følt meg snurt! ikke fordi jeg er sjalu eller noe, men fordi at han på de sju årene vi har vært sammen har han hatt lysst å danse med meg:o) Hadde han plutselig syntes det var ok å danse med ei anna, så hadde jeg reagert:o) Men mannen min har flere venninner, og jeg synes det er helt topp. Han kjenner mange veldig snille og allrighte jenter som jeg også trives veldig godt sammen med:o)
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #14 Skrevet 26. mai 2008 Doppler, joda jeg tror du kan få lov å danse med jenter om du ikke er lesbisk da vel og merke.. Ugla, ja jeg respekterer at andre ikke synes det er ok jeg også jeg lurer bare på hvorfor? Og i tillegg så liker ikke jeg heller den pekefingeren.. Vi har et flott forhold, og om en dans med en annen skulle ha ødelagt det så tror jeg neppe forholdet hadde vært liv laga uansett..
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #15 Skrevet 26. mai 2008 Hehehe, DEN skjønner jeg lykkelig om det bare er ok å danse med andre så er det kanskje ikke så morro..
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #16 Skrevet 26. mai 2008 Nettopp, samme andre veien, hvis ikke samboeren eller jeg tåler å snakke/flørte eller danse med ei anna dame/mann så hadde neppe forholdet vart livet ut uansett.
sjokopops Skrevet 26. mai 2008 #17 Skrevet 26. mai 2008 Helt enig med deg!!!! Hvis man ikke kan stole hverken på seg selv eller partneren så har man en jobb å gjøre!!
Turtelduen Skrevet 26. mai 2008 #18 Skrevet 26. mai 2008 Vi er bare forskjellige. Sånn er det. Og det har absolutt ikke noe med at vi frykter utroskap. Jeg vet hva han misliker at jeg gjør og gjør det ikke. Det er å respektere, skjønner?! Det er helt umulig for meg å forklare til deg HI hvorfor vi ikke liker det, du er jo så oppsatt på at det er helt idioti å ha slik tankegang. Jeg syns selv at det er stor forskjell på å har venninner, prate med damer på jobben, enn å danse visse danser med ei dame han har sittet å sniktittet på en kveld.... Å gå ut på byen alene det vil han ikke, da vil han heller være hjemme med meg. Og etter å ha vært gift i 10 år syns jeg ikke det er værst. Nå husker jeg ikke mer hva du lurte på, men jeg kunne aldri tenkt meg å danse med en annen mann. Og det å merke at andre kikker på deg er jo sjarmerende, og det syns jo min mann og, men det å gjøre noe mer ut av det? Totalt uakseptabelt. Uansett om en sier hvor ståa er så er det jammen ikke mange single menn som tar det hintet.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 26. mai 2008 #19 Skrevet 26. mai 2008 oops, ser det ble litt feil..på de 7 årene vi har vært sammen så har han IKKE hatt lysst til å danse med meg;o) han skjønner ikke de dansegreiene, og foretrekker at jeg finner meg en annen å svinge meg med:o)
Turtelduen Skrevet 26. mai 2008 #20 Skrevet 26. mai 2008 Jeg hevdet absolutt ikke pekefinger og påstod at det fører til utroskap. Jeg nevnte det og nevnte også at de fleste klarer å holde fristelse på avstand. Men ikke alle klarer det. Hvor tror du utroskap begynner henn da? Noen er sterke og sier ifra, og det er jo flott. Men en hel del klarer ikke stå i mot og det viser jo alle bruddene på... (Uten å si her at alt kommer av dans på byen;) )
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #21 Skrevet 26. mai 2008 Nå klarer jeg ikke helt å se hvor jeg har sagt at det er idioti å ha slik tankegang!? Jeg bare fortår ikke helt logikken i at det er stor sjans for utroskap om man danser med en av motsatt kjønn.. Nå er det vel sånn at utroskap ofte skjer med en man har møtt på jobben, da burde det vel være værre å sende mannen alene på jobb enn på byen? Jeg respekterer såklart ditt syn på saken men å forstå det er noe helt annet.
Turtelduen Skrevet 26. mai 2008 #22 Skrevet 26. mai 2008 Ikke alt som er meningen å forstå lille venn. Men jeg tolket bare svarene dine i det andre innlegget jeg, men var nok flere som også gav det inntrykket.
ditte&malusken&lillebror Skrevet 26. mai 2008 #23 Skrevet 26. mai 2008 Det er jo mange former for dansing. Mannen min må gjerne danse med andre damer, men han får ikke drive med noe fletting som det så pent ble kalt i et annet innlegg for det hadde jeg ikke likt å se på uansett om det ledet til noe eller ikke. På samme måte må han gjerne snakke med andre damer på byn, men han får ikke sitte å deige seg oppetter dem mens de snakker;) Det finnes jo mange som synes det er greit med ganske "heavy" flørting selv om man er i et forhold, men jeg synes ikke det er noe kjekt. Alle må finne de grensene som passer for dem i deres forhold:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå