Gå til innhold

April: IVF i gang...

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Ja, da er vi godt i gang med ivf, vi da :o) Eller smilefjeset kan jeg jo egentlig bare droppe, for etter ca 1 mnd på hormonstimulerende midler har jeg nå nådd bølgedalens bunn humørmessig. Dagen i dag har vært FÆL!!

Har egnetlig klart meg ganske så bra både gjennom nedregulering (falsk overgangsalder) og oppregulering, men etter ultralyd på sykehuset i går (med forventning om at egguttak skulle foregå på mandag, altså i dag) hvor uttak ble utsatt til onsdag og jeg fikk økt dosen med oppregulerende medisin enda mer har jeg virkelig blitt et hormontroll. Hadde egentlig lagt til rette ved å ta "fri" (dvs sykemelding de dagene jeg får det ifbm uttak og innsett og ferie de andre dagene for å slippe spørsmål på jobb), men så plumpa det ned et krav om varetelling i ene varegruppa vår som måtte gjøres før utgangen av mai, så da ble den tatt på torsdag. Viste seg at den gikk fullstendig i dass, endel ting som ble glemt å telt i tillegg til feil på det vi allerede hadde telt, så blir omtelling i morra. Jeg har jo IKKE samvittighet til å melde meg helt ut når ting er sånn som det, så jeg sa at jeg skulle komme på jobb i morra ettermiddag (skal telle etter stengetid, men kan jo telle lager feks, før det stenger). Men etter dagens humør er jeg helt på felgen...

Nydelig vær og fri, jeg har fått vasket hele huset innvendig og alt tilsier strålende humør på meg. Tusler opp for å hente i bhg i halv tre-tiden, og så begynner nedturen. Merker at jeg IKKE tåler mas og trass i dag, samtidig som Matilde IKKE tåler at jeg blir frustrert (eller trekker meg unna for å unngå utblåsning), så jo mer distansert jeg blir jo mer brøler hun. Type sitter oppå meg og sier mamma-ditt, mamma-datt, neineineinei MAMMA, mamma-sånn?, mamma-slik?, jaaaaa!! NEEEEI". Endte jo opp med at både hun og jeg griner våre tapre krokodilletårer mens stakkars gubben liksom skal trøste 2 damer som har irrasjonelt humør - stakkars mann... Nå er snuppa i seng og får tydeligvis IKKE sove (skravle, skravle, synge, synge) og jeg sitter her med en blanding av dårlig samvittighet og lyst til å grave meg ned og aldri mer komme ut av hulen min... *sukk* Får håpe en natts søvn (forhåpentligvis uten urolige bein, eller urolig sinn, for det får jeg IKKE sove av har det vist seg de siste ukene) ordner litt mer opp i hodet mitt så jeg klarer å gå på jobb imorra ettermiddag *tvile*

Men i kveld skal eggløsningssprøyta tas sånn at eggene er klar for å tas ut på onsdag morra, og så settes de forhåpentligvis fint befruktet på plass igjen, så er det bare å krysse fingrene for at det holder seg på plass i 9 mnd etter det, og så blir det termin i februar (klamrer meg til den tanken nå) :o)

...dagens utblåsning...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137847481-april-ivf-i-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, så spennende!!! Deilig å bare ha kommet så langt at dere er i gang med ivf da! Er jo en prosess i seg selv bare det. Krysser alt som krysses kan (bortsett fra beina siden det er eggløsningstid her nå;) )for at eggene blir befrukta, og klorer seg fast i 9 mnd! Masse lykke til i prosessen, og hold oss oppdatert da!

Klem

Da har vi vært til innsett i dag :o) Humøret steg betraktelig etter den dagen jeg skrev innlegget, så ikke så deppa nå lenger :o)

Fikk satt inn ett kjempefint 4-delt egg i dag, og kan teste om det blir termin i februar den 12 juni. Blir to laaaaange uker, men neste helg reiser vi på ferie til Kroatia så da tenker jeg forhåpentligvis på noe annet, i alle fall halve døgnet, hehe. Fikk i tillegg 3 egg på frys som kan brukes dersom dette forsøket ikke "slår an". Fryseegg er også bonus; de kommer utenom de 3 forsøkene man får dekket økonomisk :o) Men jeg håper jo vi ikke trenger det, da - kryss fingrene med meg for det :o)

Og *Lykketrollet* - det må da være minst et år siden jeg så deg her inne; går det bra med dine 2 små?

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...