Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Mannen min kjøpte dette i Sverige og jeg aner ikke hvordan jeg skal tilberede den. Noen tips?
Mamman til Ovedie Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Skjær den i skiver og bruk den stekt i potetmos eller bland dem inn i formen med fløtegratinerte poteter :-) Enkelt og veldig godt :-)
Lille Lu Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Du kan også lage en enkel rett "pølse stroganoff", den er veldig god. ... går og henter oppskriftsboka.... Her er oppskriften: 4 porsjoner 400 - 500 gr falukorv 1-2 løk 1 ss smør eller margaring 1 ss hvetemel 2 dl melk 1/2 ts salt 1 krm pepper 3 ss tomatpure 1 dl rømme Skjær pølsen i cm tykke strimler. Rens og finhakk løken. Brun løk og pølse forsiktig i smør eller margarin, på middels varme. Dryss mel over og bland godt. Spe med melken til en tykk saus. ha i salt, pepper og tomatpure. La retten trekke videre på svak varme i ca 5 minutter. Bland rømmen i og la alt bli gjennomvarmt. Server kokte poteter, ris eller makaroni og en grønn salat til. Enkelt og godt. Raskt å lage. (fra den blårutete kokeboken av ingrid espelid... forresten flere oppskrifter der med falukorv som er ganske gode)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2008 Tusen takk begge to Da blir det vel mat i magen i dag også.
Christoffer i magen Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Falukorv kan du bruke til det meste egentlig. Jeg skiver den som regel opp bare og steker. Serveres ved siden av mos eller pasta. Enkelt og godt Den kan også brukes i gryteretter, hjemmelaget lapskaus, gratineres hel eller serveres lald på brødskive. Lykke til
marien - FØDEKLAR! Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 En variant vi bruker ofte er å skjære skivene nesten gjennom, men slik at pølsa fortsatt henger sammen. Nedi mellomrommene har du ost i hver tredje, grovsennep i hver tredje og eplebåter i de siste. Stekes i ovnen og serveres med potet, grønnsaker og smeltet smør til. Det er kjempegodt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå