Gå til innhold

Trenger enkel oppskrift med FALUKORV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min kjøpte dette i Sverige og jeg aner ikke hvordan jeg skal tilberede den. Noen tips?

Skrevet

Skjær den i skiver og bruk den stekt i potetmos eller bland dem inn i formen med fløtegratinerte poteter :-) Enkelt og veldig godt :-)

Skrevet

Du kan også lage en enkel rett "pølse stroganoff", den er veldig god.

... går og henter oppskriftsboka....

Her er oppskriften:

4 porsjoner

400 - 500 gr falukorv

1-2 løk

1 ss smør eller margaring

1 ss hvetemel

2 dl melk

1/2 ts salt

1 krm pepper

3 ss tomatpure

1 dl rømme

Skjær pølsen i cm tykke strimler. Rens og finhakk løken. Brun løk og pølse forsiktig i smør eller margarin, på middels varme. Dryss mel over og bland godt. Spe med melken til en tykk saus. ha i salt, pepper og tomatpure. La retten trekke videre på svak varme i ca 5 minutter. Bland rømmen i og la alt bli gjennomvarmt.

Server kokte poteter, ris eller makaroni og en grønn salat til.

Enkelt og godt. Raskt å lage.

(fra den blårutete kokeboken av ingrid espelid... forresten flere oppskrifter der med falukorv som er ganske gode)

Skrevet

Tusen takk begge to :) Da blir det vel mat i magen i dag også.

Skrevet

Falukorv kan du bruke til det meste egentlig. Jeg skiver den som regel opp bare og steker. Serveres ved siden av mos eller pasta. Enkelt og godt

Den kan også brukes i gryteretter, hjemmelaget lapskaus, gratineres hel eller serveres lald på brødskive.

Lykke til

Skrevet

En variant vi bruker ofte er å skjære skivene nesten gjennom, men slik at pølsa fortsatt henger sammen. Nedi mellomrommene har du ost i hver tredje, grovsennep i hver tredje og eplebåter i de siste.

Stekes i ovnen og serveres med potet, grønnsaker og smeltet smør til. Det er kjempegodt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...