Gjest Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 ...er det kanskje noen som kan innvie meg i her inne? Jeg har masse kjøttdeig (litt hjort, mye okse, dersom det har noen betydning) og tid til å gjøre noe med det, siden jeg er hjemme med et lite sovedyr.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Jeg pleier egentlig bare og mikse det sammen jeg.. med det jeg føler for oppi.. =) Jeg pleier og ha oppi et egg, litt salt, pepper og muskat,, og blander det til en passe fast/løs røre med mel og melk ( eventuelt farris. )
Masaili <3 Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Min pappa lager de beste kjøttkakene i verden! Det han sier er at det er urtrolig viktig å bruke hendene, og ikke kjøkkenmaskin, for da blir de så harde.... Her er oppskriften jeg bruker: 400g kjøttdeig 2 ss mel 1 ss potetmel 2 ss griljermel litt salt litt pepper litt hvitløkspulver litt muskat Etter alt det tørre er tilsatt, så tilsetter jeg et stort egg (eller to små) og ca 1 dl melk. Knar det godt inni deigen med hendene. Når deigen er ferdi steker jeg kjøttkakene sånn at de er litt rå inni, og koker det i brun saus... Nam!
Masaili <3 Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Du kan også finhakke litt løk å ha oppi deigen også selvfølgelig! (jeg liker ikke løk, så glemmer alltid å si det til folk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå