tårolilja Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Er det vanlig å bli henvist direkte til IVF etter utført laparoskopi uansett hva de finner? Jeg ble fortalt at egglederne var åpne, men at det ble fjernet noe endeometriosevev. Fikk ikke noe skriftlig om hva som ble funnet, men forstod det slik at dette ble ettersendt. Fikk i stedet et brev fra IVF-avdelingen på Ullevål om at vi står på venteliste der. Noen som har erfaringer? Synes det er fint å være i systemet, men fikk umiddelbart en følelse av at jeg ikke behøver å håpe for mye på at vi skal lykkes på egenhånd... Noen som har lykkes med å bli gravide på egenhånd etter lap? (her har også mannen noe dårlig motilitet på svømmerne...)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Legen som utførte lap'en min spurte om han skulle sende søknad om ivf med det samme, og så nok skuffelsen skrevet med store bokstaver i ansiktet mitt. "Nå er alt håp for egenklaff ute", liksom. Men når han beroliget meg med at når vi først har fått "plass" så kunne vi utsette det om vi ville, så da var det like greit. Ble ikke noen egenklaff etter lap på oss til tross for at ingenting var tett hos meg, de fant litt endovev (bak livmoren, så egentlig ikke til hinder for befruktning) men ikke nok til at de kunne fjerne noe. Ellers er jeg helt frisk med klokkeklare sykluser, og sædkvaliteten til gubben er helt fin. Er nå godt i gang med ivf (skal ha uttak i morra) og er egentlig fornøyd med at det ble sånn. Fra søknaden ble sendt til vi kom i gang med ivf (inkl en mnd utsettelse fra vår side) gikk det litt over et halvt år, så vi hadde god tid til litt egenprøving i mellomtiden. Og så slappet jeg mer av med at det lå mer hjelp i fremtiden uten at jeg trengte å pushe noe på for å få det til. Lykke til!!
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 ble også automatisk søkt til IVF etter lap - synes det er veldig betryggende... greier jeg ikke bli gravid på egen hånd. så er det greit det er et alternativ, en plan B. nå er det gått 3 mnd siden lap og det ser ikke ut til at det skal bli nå graviditet denne mnd heller... så hva skal man tro!! Men du skal jo være glad for at det er søkt og iherdig prøve greie det på egenhånd mens du venter - lyyyyyykke til:)
tårolilja Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2008 Takk for svar begge to! Selv om det akkurat nå virker drastisk å skulle gå i gang med IVF, så ser jeg at veien blir til mens man går, og om 5-6 mndr, så er vi sikkert klar for det også. Vi vil jo dette så inderlig:) All lykke til dere også!
Rose69 Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Hei! Fikk dere tilbud om AIH (inseminasjon) ? På AIH r d som oftest kortere ventelister så man kan få dette tilbudet mens man venter.
tårolilja Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2008 Hei, nei, vi gjorde ikke det. Fikk ikke inntrykk av at dette var noe tilbud de hadde... Burde vi forsøke det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå