Gå til innhold

Hva gjør dere som ikke har fått barnehageplass???

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske fortvilet! Vi har nettopp flyttet til et nytt sted og nå viser det seg at vi sannsynligvis ikke kommer til å få barnhageplass. Det var en liten mulighet for å få plass i en som ligger EN TIME(!) unna, men det er det altså bare å glemme, for det vil ikke fungere for oss uansett. Og hvis vi da ikke tar denne plassen så vil jo problemet bare fortsette for da må vi begynne på nytt igjen neste år. Tar vi plassen kan vi bli stående på venteliste og bli forflyttet hvis det skulle vise seg at det blir noen ledige plasser til neste år, fordi overflyttinger blir prioritiert før selve opptaket. Men jeg kan da ikke ta en plass som jeg ikke kan bruke heller, og betale for det likevel?

Hadde vi hatt plass skulle jeg ha skaffet en aupair, men det har vi altså ikke. Har ikke funnet en eneste dagmamma heller. Og det er jeg egentlig veldig skeptisk til uansett når jeg ikke kjenner noen som vet at personen isåfall er til å stole på.

Huff altså!! Jeg måtte bare få ut litt damp! Gode forslag til løsninger mottas med takk

Fortsetter under...

En time unna er langt, men for barnets del er det hvertfall sammen med dere på denne reisen :P

litt vanskelig å si hva jeg ville gjort, kommer litt ann på hvordan du bor, om det er sannsynlig med dagmamma i nærheten eller om du må reise uansett. Er feks dagmamma også et stykke unna hadde jeg tatt barnehageplassen. Kan en av dere hente og en annen levere blir det ikke så mye stress selv om det er kjedelig...

Hva med å henge opp en lapp på helsestasjon? Kanskje det er noen andre mødre som kunne tenke seg å være hjemme et år til og passe et barn i tillegg til sitt eget? Føler at det er litt tryggere enn en fremmed dagmamma :P

jeg er en sånn mamma som foreslo. jeg hang opp lapp på helsestasjonen om at jeg kunne passe 1 til i tillegg til min egen. og fikk rundt 30 svar:) vet det er fler som meg:) har ledig plass fra 1 august, men spørs jo hvor i landet du bor:) vi holder til i bærum

hei. er ny her inne men så innlegget til deg som har ledig plass til ett barn, vi har en gutt som fyller 1 år i august og trenger sårt en snill og trygg dagmamma da vi ikke har fått plass i bhg. vi bor på rykkinn i bærum.veldig takknemlig for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...