Poteto Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 hvilken solfaktor bør eg bruke? er veldi lys... får man farge viss eg bruker 20? eller kan eg bruke mindre? vil ikke bli solbrent.. å hvor mye bør eg ha i ansiktet?
Sunshine med småtroll:) Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Først ville jeg ha tat et par soltimer slik at du får et underlag.Har gjort det hver gang og det hjelper. Jeg pleier å starte på SF12/15 går jeg ned etter hvert når jeg begynner å få farge..farge får du:)
camosilla Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 bruk faktor 20, og smør deg ofte. Det har jeg gjort når vi har vært i syden, og blir nesten ikke brent:) Du blir brun selvom du bruker høy faktor
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Du får farge selv om du bruker solkrem med høy faktor. Hvis du bruker for lav faktor, og blir brent, må du jo holde deg unna solen i mange dager. Gått i den fella mange ganger.. Ikke bruk minfre enn SPF 20. Husk å smøre på fotbladene, rundt bikinilinjen etc. Har opplevd å bli solbrent rare plasser pga har tatt på solkrem etter bikini.
Labambie Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Du kan også bare bruke selvbruning for underlag altså.... Leste det i et blad! Hehe! Jeg er ekstremt lys,og måtte bruke sunblock faktor 40 og ble enda brent. Null underlag.. 3 dager med intens smerte. Hehe! Og skal dere til en øy i Hellas så vil jeg anbefale deg å ta med deg eget sengetøy! For om du blir brent er det sååå vondt å ligge på de rue laknene de har der... De vasker jo klærne i så hardt vann.. Føltes som borrelås på den brente huden..
En, snart to :) Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har rødblondt hår, masse fregner og lys hud. Gjett om jeg blir fort solbrent!!! Har de siste gangene jeg har vært i syden kjøpt en olje som heter sp40 (tror jeg). Den smøres på en time før en går ut i solen og det er det en trenger som solbeskyttelse. Er vannfast og en slipper å smøre seg inn mange ganger om dagen. Kjempesmart for barn som synes solkrem er pyton. Sist jeg brukte den var vi 2 uker i tyrkia. Første uka lo alle de andre av meg og spurte om jeg brukte sunblock. Fikk farge, men ikke like mye som de andre. Uka etter ble de andre skikkelige solbrente, mens jeg ble BRUN!!! Eneste plassen jeg ble brent var i hårskillet, he he... Gjett om jeg var stolt! Fargen holdt seg kjempelenge etter at vi kom hjem også! Så jeg vil anbefale den oljen. Tror de har den på tax free fremdeles. Genial olje for oss med ømfintlig hud!
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Et godt tips er å ta soltimer for å forberede huden. Jeg var i syden for første gang som 14-åring, og var sta og ville ikke ta sol før vi dro. Jeg er veldig lys i huden, og endte opp med vannblemmer over hele ryggen og rumpa, klarte ikke sitte på flere dager Brukte solfaktor 40 resten av ferien
Ezmeralda Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Jeg er ikke av de aller mest lyse i huden, har alltid reist mye, men bruker aldri under faktor 20. Anbefaler deg å ikke gå under det du heller. Sørg for at du kjøper vannfast og alikevel smører deg inn etter hver bading. :-) Du får fin farge med faktor 20. Det tar litt lengre tid, men du unngår å bli brent først.Også varer fargen lenger. "Easy come easy go!" :-) God tur!
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Jeg skal ikke påstå noe som jeg ikke vet sikkert, men har hørt at det med solarium bare er bullshit. Vertfall når det er tatt nylig. Jeg ville gått for 20 og heller oppholdt meg i skyggen noen timer midt på dagen de første dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå