Gå til innhold

Brystbetennelse

Mamma83 ♥♀08♂10♥

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som også sliter litt med dette? Veslejenta er 24 dager gammel, og jeg har for tredje gang nå fått rødt, hardt og ømt bryst, med tilhørende feber og dårlig form. Er forsiktig når jeg er ute, kler meg godt. Har mye melk, så jeg pumper det brystet hun ikke tar fra, og tømmer den andre siden hver gang hun har spist. Hva mer kan man gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137844497-brystbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

La puppene få mye luft! Jeg sprader rundt med puppene bar så og si hele dagen hjemme.. Har guffet opp varmen litt, slik at jeg ikke fryser. Lillemor liker og det, da kan hun sprelle nesten klesløs :) Press ut litt melk og la det lufttørke. ALDRI ta på brystvortene dine uten å være super-ren (spriter selv hendene mine med hånd-desinfisering før jeg nærmer meg brystvortene)

Bruker du ull-innlegg? Ble på ammepoliklinikken rådet til IKKE å bruke det pga det kan bli for varmt og fuktig = eldorado for bakterier.

God bedring og lykke til.. er ikke godt med puppevondt!

Takk for svar. Bruker ikke ull, da jeg er allergisk mot det. Men, med 38,5 i feber kan jeg ikke sprade rundt, holder på å fryse ihjel, selv med pledd og varme klær. Får bare amme og amme og amme...så får vi se om det kan gå seg til...

Da jeg fikk brystbetennelse med forste mann var det bare antibiotika som hjalp. Alt etter forste dose saa forsvant smertene, feberen og klumpene. Det var trygt aa ta selvom jeg ammet.

Man maa passe paa at man ikke gaar for lenge med betennelsen da det fort kan bli verre. Lykke til:-)

Uff, det er sinnsykt vondt med brystbetennelse!!! Men, pass deg for trekken!!! Selv om det er varmt i lufta skal det ikke mye trekk eller lett bris til før puppene kan bli betente. Jeg hadde en betennelse med første barnet, sovnet med brystet bart og fikk litt trekk fra ventilen oppå veggen på, og det var nok.. Da funket det med omslag av varme håndklær, massajse og pumping for å få has på det. Men fikk også betennelse nå, natt til 17. mai. Da var det jo svinekaldt her i Oslo, og sambo hadde en liten gløtt på vinduet- og det var nok. Hadde på meg t-skjorte, så det var kun under på ene brystet som var bart da jeg ammet- og det avr akkurat her brystet var hardt og vondt neste morgen- etter kun en liten stund m amming. Jeg merket ikke at det trakk en gang.. Det endte med antibiotika denne gnagen. Men man må altså passe på å dekke til brystet selv på sommeren. Ei venninne av meg fødte i juli og hadde 3 brystbetennelser første måneden, selv om det var en het sommer med avrm luft. Ellers pass på at hendene er rene når du tar på brystvorta. Kan hende du har trange melkeganger også? hør på helsestasjonen!! Lyke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...