Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to forsøk bak oss, med negativt utfall. Var forrige onsdag hos Dr. Trolle på Majorstuaklinikken å fikk konstantert at folikken(egget) var stort og fint og at ellers mtp slim så vi veldig fruktbare ut....altså vi ble skikkelige glade for at alt så normalt og fint ut. Som Dr. Trolle sa...."du er meget fruktbar som jeg kan se det". Min samboer(som er den som som skal bli gravid) har en syklus på ca 28 dager, dvs hun skulle testes positivt på EL rundt dag 12 som var på fredag....idag på dag 15 har testen enda ikke blitt positiv å vi er redde for å ha misset EL. Selv om vi har testet 3 ganger om dagen....kunne vi ha misset den?? Hvor lenge skal man teste El før man skal gi seg tenker dere?? Noen som har lignende erfaringer som oss??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg en ekspert, men jeg kan ikke tenke meg at dere har misset EL når dere har testet tre ganger om dagen. En ide er å begynne å ta morgentemperaturen.

"Kvinnens morgentemperatur - målt i endetarmen - ligger på ca 36,5 C når hun nettopp har våknet og før hun står opp av sengen. Ved eggløsningen stiger kvinnens morgentemperatur til ca. 36,9 til 37,1 C. Hvis man vil bruke morgentemperaturen som indikator for eggløsningen, må man ta temperaturen hver eneste dag i en menstruasjonssyklus før man står opp av sengen. Temperaturen kan deretter føres i en kalender eller et temperaturskjema."

Dersom morgentemperaturen nå ligger rundt 37 grader kan det gi en indikasjon på at eggløsningen har funnet sted. Ligger den derimot mer rundt 36,5 grader er det fortsatt håp :) jeg har i hvert fall lært mye om min syklus ved å sjekke morgentemperaturen gjennom noen måneder.

Skrevet

Fortsett å teste!

Det er veldig vanlig at EL forskyver seg den syklusen man skel reise ned!!!!

Dette har jeg vel gjentatt til det kjedsommelige for gjengangerene her inne, men min allltid presise EL forskjøv seg med ca 2 UKER første gang jeg ble gravid! Andre ganger har den bare forskjøvet seg med noen dager, helt presis har den vel aldri vært, og nå har jeg vært nede til sammen 7 ganger (blitt gravid 3 ganger, et barn i seng og et i magen )

Vet at det også er en mulighet for å hoppe over EL, men det er veldig sjeldent.

Hvor lenge dere tester er vel egentlig bare opp til dere, dere kan jo også gå tilbake til Trolle imorgen og få målt folllikelen, er den stor nok kan dere sette en sprøyte og reise ned uten flere tester.

Lykke til med testingen!

Skrevet

Tusen takk for gode svar:) Vi får fortsette å teste og ta en telefon til Dr. Trolle i morgen...vi har vel ingen rett til å være frustrerte og utålmodige etter kun to forsøk, er jo mange her som har kjempet lenge:) Men ikke lett å være tålmodige når man ønsker seg så veldig et lite familiemedlem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...