Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 På lånekassens hjemmesider står det at man kan få støtte i et år utover normert tid, jeg tolker dette som at så lenge man ikke er mer forsinket i utdanningen enn 60 sp, får man lån/stipend som vanlig. Betyr dette at man får fødselsstipend dersom man er f.eks er 50 sp forsinket på det tidspunktet man føder? Slik jeg har forstått det er det ingen krav om at man består fag og dermed produserer studiepoeng i fødselspermisjonen, betyr dette da at forsinkelsen på 50 sp står på stedet hvil så lenge fødselspermisjonen varer? Og da permisjonstiden er over, hvis man da ikke ønsker å fullføre studiet man har permisjon fra, er dette også helt uproblematisk etter som jeg forstår. Problemstillingen jeg vil fram til er som følger: Hvis jeg er gravid nå, og har termin i februar, begynner et nytt studie til høsten (men bare på papiret, skal egentli ta opp et par fag fra det studiet jeg går på nå) stryker i alle fag til jul (blir da 30 sp forsinket?) og "fortsetter" på nytt semester i januar, føder i februar (og er da på det tidspunktet 30 sp forsinket) tar fødselspermisjon og etter fødselspermisjonen ikke fortsetter på studiet..... går dette an?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå