Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På onsdag skal vi i kirka i begravelse. Nå er det sånn at jeg har tre unger, ei lita på 9 mnd, en gut på 6 og en gut på 10. Aner ikke hva jeg skal kle de i. Vesla har ingen mørke klær, og guttene her i hus er ikke så veldig p fin klær, de er mer sånn mørk dongri og skjorte. Må kome meg til butikken og få ordnet noe, men hva?

Det blir ikke dress iallefall, det kommer aldri til å bli brukt igjenn.

Tips tas imot med stor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rolige farger kan du gå for, syns jeg. Kleskoden trenger ikke være streng for barn. :)

Skrevet

Da vi var i begravelsen til sambos mormor før påske kjøpte jeg noe klær til ungene. De hadde på seg grå bukser og svart/grå stripete genser.

Skrevet

Presten her sa at han syntes ikke unger skulle kles i sort. Men, heller kle de i friske farger, eller rett og slett de klærne man har.

Skrevet

Jeg har også hørt at barn ikke skal kles i mørke farger....

Skrevet

Vanlige penklær er finest på barna, synes jeg. I min fars begravelse hadde gutten min på seg et par mørke blå bukser, blårutete skjorte og en vest med en søt hund på :) Synes du bare skal ta noe du har, jeg.

Skrevet

Stemmer med ett par andre her. Mörke blå bukse (chinos - de er pene og kan gå som penbukser og siden som fritidsbukser) en pen skjorte i hvitt, ruter i blått eller striper eller duse farger.

Til jenter ville jeg hatt på en kjole i beige,brun, blå eller retten og sletten hvitt - og kjöpt noen mörkeblå slöyfe bånd til håret og mörke blå /sorte sko.

Da min bestefar döde da jeg var liten hadde jeg på blå og grönn rutet kilt (det var den tiden kilt var poppis) , hvit bluse og en blå cardigan.

Skrevet

Små barn bør ha pene, rene klær, mener jeg. Trenger slett ikke være sorte/mørke. Det eneste jeg kanskje ikke ville brukt var knallfarger, som oransje, rødt og knallrosa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...