mamma tiL 1stor+2små Skrevet 26. mai 2008 #1 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg er nå i uke 29,har i løpet av dette svangerskapet tatt kontakt med fødeavdelingen to ganger. Første gang jeg tok kontkakt,var fordi jeg fikk en liten blødning. Jeg ble da redd og ringte dem,fortalet hvordan jeg hadde det og svaret jeg fikk i andre enden var "slik du forteller det,så er det sikkeret ikke noe galt,men du er kommmet så langt at vi er vel nødt til å se på deg" Hva slags svar er det å gi? Greit hvis en sier " Vi tror ikke at det er noe galt,men ta en tur så skal vi sjekke det ut" Selve undersøkelsen gikk jo greit og jeg ble undersøkt skikkelig,så jeg skal ikke si noe på det. Andre gang var nå på fredag som var. Jeg hadde da for tredje dag på rad veldige menssmerter og hadde skikkelige kynnere,enkelte kynnere var så vonde at jeg hadde bare lyst til å skrike. Ringte først å snakket med jm som jeg går til og hun rådet meg til å ta kontakt med føden.Jeg fikk beskjed om å komme bort,slik at de kunne sjekke at alt var som det skulle være. Jeg henvendte meg i luken og sa at jeg var kommet,fikk da beskjed om å sette meg. inn å vente,satt i noen minutter,så fikk jeg vite at dette nok kom til å ta litt tid. Jeg satt tolmodig å ventet,da jeg hadde sitete der i over en time,spurte jeg en jm som gikk forbi,hvor lenge jeg måtte vente. Hun tok da helsekorte mitt og kom tilbake og sa at de ikke hadde registret at jeg hadde kommet,så jeg kom bak i køen. Endelig begynte undersøkelsene. Registreingen av hjertefrekvens og bevegelse gikk greit,så skulle jeg inn til legen igjen. Han tok en ul og alt så fint ut,da han så på livmorhalsen sa han. "Den er lang og fin, 3cm lang" Hva sa jeg 3 cm lang,jeg var hos min gynokolog 6 mai og da målte han den til 4.5 cm. Er ikke den mye redusert bare på den korte tiden. Han blåste dette bort og mente at dette måtte være feilmåling,for så lang var det sjelden at noen hadde. Han vridde litt på den han målte med og sa," er jeg snill kan jeg få den til å bli 3.5" så skrev han 3.5 på papirene mine. Det jeg ikke kom til å tenke på,var at når jeg var hos ham i april,målte han selv livmorhalsen/tappen til å bli 4.9 cm,men var så stressest da at det tenkte jeg ikke over. Uansett hva slag snakk er det at hvis han er snill kan han få den til å bli 3.5 cm? Det er ikke snakk om å være snill,det er snakk om å vite hvor lang er den egentlig. Må jeg begynne å ta flere forhåndsrelgeler,enn det jeg allerde gjør,så nå må jeg ta kontakt med min lege,høre hva hun sier og evt komme meg til min gynokolog igjen å høre hva han sier. Blir frustret og lei av hele fødeavdelingen på SUS jeg. Håper virkelig at jeg går ut i fødsel på et slik tidsppunkt at jeg kan føde på fødelofte,hvis ikke,vet jeg sannelig ikke hva jeg gjør. Dette er bare hva jeg har opplevd i dette svangerskapet,opplevede en del i sist svangerskap også,men skal jeg ta det her,så blir dere lei av å lese (noe dere kanskje alllerde har blitt) lenge før det er ferdig. Vet ikke helt hva jeg vil med dette,bare godt å få blåst litt ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137843416-n%C3%A5-er-jeg-lei-f%C3%B8deavdelingen-p%C3%A5-sus/
Ellebettemor Skrevet 26. mai 2008 #2 Del Skrevet 26. mai 2008 Off- Kjipt med folk som ikke tar på alvor at man faktisk er bekymret fordi man vil at ungen sin skal ha det bra i magen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137843416-n%C3%A5-er-jeg-lei-f%C3%B8deavdelingen-p%C3%A5-sus/#findComment-137843550
Chezka Skrevet 28. mai 2008 #3 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg vil bare kommentere det gynekologen sa om at det er sjelden noen har så lang livmorhals som 4,5 cm. Jeg har to ganger fått målt min livmorhals pga tidligere conisering, og begge gangene har livmorhalsen min vært 6 - 7 cm! Siste måling ble gjort i uke 21. Så denne gynekologen du har vært hos ville jeg blitt litt skeptisk til.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137843416-n%C3%A5-er-jeg-lei-f%C3%B8deavdelingen-p%C3%A5-sus/#findComment-137865249
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå