Eva76 Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Jippi! På lørdag kom bekreftelsen i posten -St. Olavs har mottatt henvisningen og vi har fått time til utredning 31. juli. Det var til og med tidligere enn forventet! Men så starter jeg å tenke da... Jeg skal ta prøver hos egen lege på 2. eller 3. mensdag og det kan like gjerne bli lørdag og søndag etter min utregning. Hva gjør jeg da? Kan legevakta ta sånne prøver??? Vi har fått time så tidlig på St.Olavs at vi foretrekker å ligge over i Tr.heim (jeg får billig overnatting gjennom jobben, så det er mest praktisk) MEN dette er midt i ferien, og hvor skal dattra hans være når vi skal på undersøkelse? Vi må jo opp tidligere enn timen og levere sædprøven -må få en avtale med sykehuset om å levere samme dag, for totalt 4 timers kjøring for en prøve er vel litt i overkant. Noen som har erfaringer/forslag til løsninger?
MK73 Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Når det gjelder blodprøvene: Hvis både 2. og 3. mensdag faller i helga så tror jeg du vil få beskjed om at prøven skal tas mandagen (altså på 4. mensdag, så justerer de for det når prøven tolkes). Har dere noen som kan være barnevakt når dere skal til Trondheim? Selve undersøkelsene kan dere jo gjøre hver for dere (dvs, det er i grunnen bare du som undersøkes - han leverer bare en prøve) og da kan den andre passe barnet, men samtalen er det bra at dere begge to er med på. Da kan dere kanskje ha henne med dere inn, det skulle jeg tro er helt OK for klinikken så lenge dere er komfortable med det.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Jeg vet ikke. Men tror jeg ville ha tatt en telefon til St. Olavs og hørt med dem hvordan du/dere skal gjøre det.
Eva76 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2008 Takk for svar. Vi må nok skaffe barnevakt da... jenta er for stor til å være med inn tror jeg. Greit at hun ikke vet hva som skjer enda, da vil nok hele bygda snart vite om det. Ei på snart 9 år greier ikke å holde det hemmelig for hun skjønner ikke hvorfor. Bør jeg kontakte sykehuset om 2.og 3. mensdag faller på helg? Holder kansje å snakke med damene på lab'en til fastlegen...?
MK73 Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Når hun er så gammel så er det noe annet, ja.. Hun er vel kanskje stor nok til å vente utenfor, men egentlig så tror jeg det er godt for dere å ha den dagen for dere selv hvis dere kan få det til mhp barnevakt. Er godt å kunne snakke sammen etter timen, kunne diskutere i bilen på vei hjem etc. Dette er jo viktig for dere, og da er det bra at dere kan prosessere timen i fellesskap etterpå og på vei hjem.
Eva76 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2008 Tja, hadde tenkt å ta henne med til Tr.heim, da vi må ligge over fra dagen før. Bytur frister alltid ;-) Så viss søstra mi er ledig får vi forsøke å kapre henne som barnevakt. Men mens jeg er i gang... Hva skjer på den samtaletimen?
MK73 Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Ja, det var det.. Høres lurt ut :-) Når det gjelder samtaletimen, så kan jeg dessverre ikke svare deg på det - for vi var aldri på en slik time. Vet ikke helt hvorfor, men vi fikk ble aldri kalt inn til det. Vi hadde gjort alle prøver på forhånd via gynekolog, og da vi til slutt fikk beskjed fra klinikken om at vi kunne starte neste syklus hadde jeg nettopp hatt mens, så jeg ringte inn og fikk starte med det samme (dvs i den syklusen). Da hadde vi fått ganske utfyllende informasjon i posten på forhånd - og så var vi igang. ..men jeg vil anta at dere går gjennom situasjonen deres, snakker om prosessen etc - slik at dere er forberedt for oppstart når syklusen din og planen på St.Olavs tilsier det :-) Blir i alle fall spennende for dere! Lykke, lykke til!
Eva76 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. mai 2008 Takk, takk! Definitivt spennende ferie i år, ja! Og om det er noen andre her som kan fortelle hva som skjer på samtaletimen så skriv gjerne... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå