Gå til innhold

OTH / Easy Walker sky hvem er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest meg til att begge har god trillekomfort. Men hva med ligge -komforten og sitte-komforten til barnet?

Hvem av de to vognene får flatest liggestilling.

Kva med kalesjen, kvem er best eller er dei like?

Skal bestille vognen og får ikke sett dei på butikk, så jeg er takknemlig for de som har erfaringer med vognene skrive inn. Også fint om de som har prøvd/sett begge skrive sine erfaringer.

Noen som har tenkt å selge ei fin brukt vogn av OTH/EW Sky kankje? Svart el brun helst.

Takk for mange oppklarende svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv nettopp vurdert begge disse vognene + tfk. Ble oth som vant her =)

Men store forskjeller på oth og ew er det ikke, iallefall ikke når det gjelder trillekomfort og sittekomforten til barnet. Jeg er hakket mer fornøyd med selve setet til oth, men synes ew har en fordel med større avstand mellom setet og sportsbøylen.

Ew har helt flat liggestilling, oth sin blir ikke helt flat.Jeg foretrekker at ungen ikke ligger helt flatt, synes det virker ubehagelig når vi triller, spesielt siden det er en del opp-og nedoverbakker her. I oppoverbakken føler jeg at hodet kommer helt feil når ungen ligger flat. Men når vogna står på flat bakke er det jo en fordel at den kan legges ned.

Liker kalesjen best på oth, den virker litt lunere (ikke stor forskjell) og så er den helt tett bak når ryggen legges ned for stoffet er sydd sammen. EW sin festes med knapper, så selv om stoffet dekker helt synest jeg oth er hakket lunere. Men dette er bare småpirk altså!

EW tåler en belastning på 15 (noen steder står det 20) kg og oth tåler opp til 35 kg. Viktig for oss som har en storebror som av og til trenger å låne vognen litt.

EW blir desidert minst sammenlagt, så tror jeg den er litt smalere mellom bakhjulene enn oth. Oth blir laaaang sammenlagt, men nesten helt flat. Krever langt bagasjerom =)

Ew er også lettest av de to.

EW har tre eller fire sittestillinger, oth har multijustering så kan få den hellingen i ryggen som du vil ha. EW har glidelås regulering, oth har stroppesystem. JEg foretrekker helt klart oth sin regulering, men det er sikkert bare en vanesak.

Jeg har aldri lagt sammen en ew, men oth er iallefall utrolig enkel å slå sammen + slå opp. Gjort på en blunk.

Ew er jo litt billigere, så er kanskje vel så mye vogn for pengene. Men ser at oth har litt bedre bruktpriser, så totalt sett er det ikke sikkert forskjellen blir så veldig stor om du selger vognene etter endt bruk.

Vet ikke om dette hjalp så mye, men det er iallefall det jeg kan av forskjeller så blir det opp til deg å vurdere hva som er viktig for deg!

Begge deler er gode vogner, som du nok blir fornøyd med uansett tro jeg =)

Skrevet

Og ew har sportsbøyle inkl., oth sin er ekstrautstyr og koster litt. Generelt sett tror jeg kanskje at oth har dyrere ekstrautstyr enn ew.

Skrevet

hi samme her sto imellom disse vognen

OTH ble valget her kjøpte meg på foreldre&barn messen

skal ta meg en tur med den idag

Skrevet

Jeg har også sammenlignet oth og Easywalker når jeg skulle kjøpe vogn.

Easywalker er bedre, iallefall for meg!!

Begge vognene er som sagt gode å trille, men Easywalker har full liggestilling. De fleste av oss legger ungene ute for å sove og da er det viktig at minstemann sover godt. Oth har ikke full liggestilling og setet er også mye skråere slik at barna sover med bena

Jeg foretrekker også glidelåser i stedet for snorestramming på ryggen.

Mye bedre å få festet ryggen med glidelås langs hele setet, enn å få en snor i ryggen.

Bagen er mye romsligere på Easywalker. Den kan fint ha en god vinterpose uten at det blir trangt til barnet. Bagen bæres i kalesjen og det er også genialt. Mye stødigere å bære, iallefall om man skal opp mange trapper eller også skal ha med seg en stelleveske.

Easywalker er kun testet for 15 kg men tåler mye mye mer. Vi har hatt begge våre barn i vognen og det har ikke vært noe problem. Min venninne som har oth synes hennes fort ble veldig vinglete og knirkete. Min Easywalker en fast og fin fremdeles, og den har jeg også hatt med på fly.

Vognen er veldig liten sammenslått. Den er også utrolig enkel å legge sammen.

Ew har også søskenbrett, reisebag, pimp your pram og mye kult tilbehør som ikke oth har.

Vognene er bedre og også billigere:)

Sjekk også dunposen EasyKid, den kan forlenges slik at den vokser med barnet. Utrolig varm og god!

Skrevet

Takk for fine svar.

Men takker dersom andre har fleire synspunkter / erfaringer.

Skrevet

til små babyser: EW er best. mye lunere og større bag

Som sportsvogn: OTH er best, bedre trillekomfort og veldig god og riktig ergonomisk utforming på setet.

Vi har helt motsatt erfaring. Venninne med EW og vi har OTH og hennes knirker som et helvete, ingen lyd på vår, men det har vel med om den står ute, hvordan den blir behandlet etc. Den største fordelen med EW er at den blir mye mindre sammenlagt. OTH har en større "kulhetsfaktor" og holder seg godt i pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...