Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Noen som har noen gode tips? Synes jeg har lite melk allerede, enda jeg har pumpet meg hver 3-4. time i 3 uker nå. Jeg kan ikke amme direkte, da jeg har ekstremt vonde bryster, ikke bare såre brystvorter. Prøvde å amme direkte på sykehuset, men dette var så smertefullt at det ble bare et mareritt både for mor og barn. Noen som har noen gode råd til hvordan man kan øke produksjonen ved pumping? Blir jo ikke samme stimulering som ved vanlig amming...Gode tips mottaes med takk:)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 hei! hadde samme problem som deg da jeg ammet. foreslår at du med gjevne mellomrom prøver å legge barnet til...det kan hende du ikke er så sår lenger som du var.... dette var i hvertfall tilfelle for min del. ellers må du pumpe oftere enn hver 3 - 4 time for å øke melke mengden. Hvis man ammer barnet gjør jo barnet dette av seg selv, ved å i ett døgn eller 2 kreve mat oftere. så foreslår annenhver time i ett døgn. vet det er mye jobb...men må til hvis du ønsker å øke. Lykke til!
Dunder Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Gjelder samme regler som for amming. Skal være en tråd her et sted med hvordan man øker produksjonen. Pump ofte, gjerne om natta. Drikk ammete, spis havregrøt osv..
Anonymium Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Eller du kan forsøke et ammeskjold ved amming. Ellers har jeg erfaring med at pumping stimulerer til kraftigere melkemengde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå