♣ Christiane ♣ Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Heisann Trenger noen kvalifiserte gjettinger fra dere . Onsdag hadde jeg egguttakk, ingen tegn til overstimulering da. Ved innsetting på fredg så også alt helt fint ut. Ikke oppblåst i det hele tatt i motsetning til tidligere. Har hatt kortregime for første gang. I går kveld, altså på rd 2 så begynte jeg å bli stinn/oppblåst i magen og smertene har bare blitt værre i løpet av natten. I dag ser jeg ut som en badeball og har problemer med å rette med opp, det gjør rimelig vondt også. Noen som vet hva dette er, eller har opplevd noe lignende. Skal selvfølgelig ringe klinikken også, så fort de åpner for dagen.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Hvor mange egg fikk du ut, er du ung eller har PCOS, har du hatt OHSS før? Det er lettere å gjette hvis du kan svare på dette. mvh en som har vært overstimulert 1 gang.
♣ Christiane ♣ Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2008 jeg er 31, har ikke PCOS og fikk ut 11 egg, så ingen alvorlige risikoer sånn sett. Første forsøk ble jeg ganske overstimulert, men ikke sånn at det gjorde spesielt vondt. Var bare skikkelig oppblåst og tungpustet en god stund( den gangen fikk jeg ut 13 egg)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Hei Christiane! Det er jo din IVF-lege som best kan bedømme din tilstand, evt en annen gynekolog eller blodprøver. Hvis du imidlertid legger på deg brått over 3-5 kg eller mer slik jeg gjorde, kan det være et mulig tegn på begynnende overstimulerinssyndrom. Blodprøver og UL vil kunne bekrefte eller avkrefte en evt OHSS. Håper det går bra med deg - lykke til med rugingen;)
♣ Christiane ♣ Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2008 Ringte Aleris og sykepleieren likte dårlig den tilstanden jeg beskrev, så fikk time 10.45. Og helt riktig; venstre eggstokk hadde vokst seg skikkelig stor og fin, ,samt væske i buken, så nå var det en ukes sykemelding og beskjed om å finne sofaen. Var heldigvis ikke så alvorlig at jeg trengte noen behandling foreløpig, tok blodprøver også som vil gi ytterligere svar i morgen.
Emma*den lykkelige venter Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Det var på samme tid jeg også fikk symptomene på overstimulering. Bare hold deg i ro og vær forsiktig med væskeintaket og salt mat, og mat som gir deg oppblåst mage. For det er au au.... Det var jeg fikk beskjed av Aleris, håper det går fort over og at det kanskje er en grunn for overstimuleringen...;-) utover medisinene selvføleglig Lykke til
♣ Christiane ♣ Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2008 Hei Emma. Tenkte som deg, at det kunne være en grunn til overstimuleringen, men den dukket jo opp sent på femte dag etter befruktning, og det er vel egentlig minst 1-2 dager for tidlig til at noe egg kan ha festet seg, så måtte bare slå meg til ro med at det nok ikke var pga slike hyggelige nyheter at jeg plutselig så ut som en flodhest, hehe Formen er mye bedre nå, fortsatt oppblåst men ikke vondt, med mindre jeg prøver å turne og det gidder jeg selvfølgelig ikke !! Får bare vente og se til jeg tester neste torsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå