Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lillesøster kom i hui og hast langfredag. Etter å ha gått 13 dager over termin ble jeg helt paff da det endelig gikk opp for meg at jeg skulle føde. Trodde aldri hun skulle komme og si hei. Langfredag våknet jeg 06:15 av murringer. Det hadde jeg imidlertid hatt i mange uker, så jeg innstilte meg på å sove videre. Så kom murringene oftere og etter hvert med 7 min mellomrom, så med 5. Fremdeles ikke vondt, men jeg ringte sykehuset for veene gjorde ikke vondt med førstemann heller. Da ringte jeg Bærum og de ba meg få i meg litt frokost også dra til sykehuset. Laget meg en kaffe og frokost, mens mannen min sto opp og gjorde eldstemann klar.

Så plutselig begynte det å gjøre litt vondere, deretter temmelig mye vondere. Nå var det tre min mellom det som jeg nå skjønte var rier. Tilslutt lå jeg i gangen på alle fire og hylte og forbannet at faren min ennå ikke hadde kommet for å hente fireåringen. Snøen lavet ned utenfor og han hadde selvfølgelig havnet bak en måkebil. Vi måtte bare sette oss i bilen og borte i veien traff vi ham heldigvis. Mens jeg satt og pustet og peste ble storebror lempet over i pappas bil i hui og hast. Kl 07:15 var vi på Bærum. Ble undersøkt og hadde full åpning, hehe. 43 minutter etter var småen kommet ut. Herregud så vondt pressingen gjorde, men med smerter i kun drøye førti minutter innser jeg jo at jeg veldig heldig. Førstemann var enda bedre. Tok tre timer med ham og fordi han kom i seteleie fikk derfor epidural ved 6 cm åpning. Før det hadde jeg ikke vondt.

Lykke til alle rugende og forventningsfulle. : )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137841637-f%C3%B8dedronningen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...