Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å bli skikkelig vondt å finne en grei sovestilling.

Problemet blir at når jeg ligger på hmm...tror det er venstre side så får jeg enormt hjertebank, når jeg ligger på ryggen får jeg pusteproblemer og ja...på magen er det jo bare å glemme.hehe.. de gangene jeg har prøvd å ligge bare bittelitt på magen så sparker og dytter hun villt inni der! :)

så da står man igjen med bare et alternativ da: å ligge på høyre side!

ikke bare bare altså! ikkesant....?

Eller er det noen som har noen andre gode forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137841123-sove-p%C3%A5-hvilken-side/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, det hørtes ikke greit ut... :(

Om du ligger på rygg med en pute litt under ene siden da, så "heller" du litt til andre siden? (er blitt så dårlig til å forklare.) :)

Jeg har veldig lyst til å ligge på ryggen, pga får så vondt i hoftene av å ligge på sidene, men har lest at det ikke er bra å ligge på ryggen... :( Så hver natt legger jeg en pute bak ryggen når jeg ligger på siden, slik at jeg ikke skal havne på ryggen... men av og til skjer det likevel, og da får jeg jo kjempe angst.. Kan vi virkelig ikke ligge på ryggen lengre??

Ønsker deg og lille god natt. :)

jeg ser den.. begynner å slite om nettene selv.. kan ligge godt på begge sidene, men etter en natt på bare siden får jeg utrolig vondt i hofta, og må ta en liten "pause" på ryggen.. prøver å legge dyna under så jeg ikke ligger helt rett på ryggen heller..

det er i utgangspunktet ikke farlig.. Men det er noe som heter vena-cava syndromet.. når du ligger på ryggen blir det press på en hovedpulsåre som gjør at du kan bli svimmel, og besvime i tilfellet.. og det er jo skummelt om man ikke våkner! er bare en liten vipp som skal til...

men er det ikke farlig for lillegull? Leste en plass om at det ble forlite oksygentilførsel til barnet?

Legen min sa for en mnd siden at det var ingen som hadde dødd av dette om natten, så jeg skulle bare ligge på ryggen om jeg ville... jeg sover jo helt alene, så det er litt skummelt da synes jeg, overnervøs kanskje? :)

Annonse

Hei Adele,

Jeg har også lest at et tips er å legge en pute under den ene siden av ryggen slik at man heller, da er ikke presset på organene så stort.

Når det gjelder om man skal sove på ryggen eller ikke, er problemet med å besvime om natten bare et problem hvis man føler seg svimmel når man ligger flatt.

Jeg hadde nemlig også fått med meg at det var noe om at ungen presset slik at man kunne svime og da var det uvisst om ungen fikk oksygen.

Kunne ikke annet enn å spørre jordmor og hun sa at dette var bare i tilfelle jeg ble lett svimmel av å ligge flatt.

Heidi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...