Gå til innhold

Hvor lenge syns dere det er greit å amme?

Anbefalte innlegg

Gjest bissen
Skrevet

Jeg ammet jentene til de var 11 mnd, men de var ganske mye mindre i utvikling. Da syns jeg de var store og at det noen ganger ble litt 'rart' å amme..ikke derfor jeg sluttet da, jeg orket ikke mer, det var amming mange timer om dagen enda da de var 11 mnd.

Ikke for å støte noen, men jeg syns det blir småekkelt å amme en på feks to år..syns det blir rart når de liksom kan ta saken (eller puppen) i egne hender;) Bare min pers mening da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med å amme til hun er ca. 9-10 mnd. Da vil jeg begynne å gi henne melk i kopp, først pumpet mm og så kumelk.

Er litt enig med deg. Synes det er unaturlig når ungen selv finner frem puppen og tar seg en slurk. Morsmelk er like bra dersom man pumper, og skal ikke barna lære seg å drikke av kopp når de er rundt 10 mnd?

Vil sikkert få en del reaksjoner på dette, mener ikke å støte noen, men... er ikke puppen mat og ikke trøst? Er det rett å legge babyen rett til puppen med en gang de skriker?

Skrevet

Synes det er greit å amme frem til ett år, kansje et par måneder over. Etter det blir det bare ekkelt spør du meg, for ikke å nevne vanskeligere og venne de av med det. Og ikke minst den linken som verserte her inne på at en mor som ammet en jente på 8 år, har ikke ord for for ekkelt det er....

Skrevet

Så lenge mor og barn syns det er greit, kan man si. Jeg driter lang marsj i hva andre folk gjør her i verden, så lenge det ikke plager eller skader meg.

Selv ammet jeg ungene i 3 år, og regner med at ingen av mine medmennesker tok skade av det.

Om andre velger å amme til ungen er konfirmant, så er også det helt greit for meg.

Skrevet

He he, det var en merkelig definisjon på naturlig/unaturlig! Du mener altså at pupp er unaturlig mens kopp er naturlig? He he, ja det er vel derfor det vokser kopper ut av kroppen vår? Eller eventuelt ikke.

Og ja, puppen er mat OG trøst :-) Har aldri skjønt denne aversjonen en del mennesker har mot at babyer skal få kos eller trøst...

Hilsen ei som amma første baby halvannet år, og gjerne ammer nummer to like lenge dersom barnet ønsker det.

Skrevet

Når vi først er inne på det naturlige så klarer jo de fleste pattedyr ganske raskt å selv finne fram til mors melk (les patter), ergo synes jeg nå ikke det er rart om menneskebarn også klarer det etterhvert, he he. Jeg klarer ikke å se noe unaturlig i det. Selv skulle jeg gjerne ammet til gutten min er 2-3 år eller klar til å slutte selv, men jeg må nok slutte i løpet av sommeren pga jobben :-(

Skrevet

til hun begynner å gå..da tror jeg deet vil bli rart for meg..

men dømmer ikke hva andre gjør.. selv om jeg vil kikke rart på noen som ammer en 3-4 åring

Skrevet

Jeg ammer jenta mi på et år og har ikke planer om å slutte helt enda ihvertfall, enda hun går og alt;) Jeg synes man bør amme til barnet er ett år og at det man orker etter fyllte et år er bonus.

Skrevet

Jeg ammer fortsatt en gutt på 2 år. Ammer morgen og kveld:) Det fungerer for oss. Han maser aldri om pupp på andre tider av dagen, bortsett fra hvis han er ganske syk, men da er det vel også for trøst.

Skjønner ikke helt det med at de ikke lærer å drikke av kopp, det er vel de færreste som gir pupp som eneste væske:p Min drikker vann og melk ellers av vanlige glass som resten av familien, og har gjort det lenge.

Hadde lyst til å slutte en stund, men fortsetter nå over sommeren. Ammer kun hjemme, og han får ikke noe i løpet av dagen. Nå har han vært syk noen dager så da får han mer enn vanlig, veldig greit dersom matlysten forsvinner:)

Skrevet

Jeg ammer mi lille snuppe på 6,5 mnd og har tenkt at hun skal få pupp til hun runder året - da får det være nok for vår del. Hun er heller ikke videre interessert i så mye pupp lenger heller, men jeg tilbyr dem til henne ofte, så noe får hun da i seg :-)

Jeg er nok blant de som synes det er litt ekkelt at store barn på 2-3 år får pupp..

Skrevet

Barn har medisinsk fordel av morsmelk til 4 år. Ellers er amming en privatsak og man kan holde på så lenge begge parter har det bra.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg har tenkt at jeg skal amme til jenta besynner å bite i puppen :-)

Men jeg har ikke planger om å amme når de blir så store at de kommer og forsyner seg selv.

Tar det litt som det kommer, men håper å fullamme frem til hun er et halvt år og så trappe ned på ammingen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...