Gå til innhold

Bilsete - hva ble det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Maxi Cosi Cabriofix med base og adapter så det kan festes rett på vogna. (Teutonia Spirit s3). Setet er forholdsvis lett å løfte i forhold til andre som vi fant og det har kommet best ut i test så vidt jeg vet flere ganger

Vi har kjøpt Maxi Cosi Cabriofix med base. Kommer veldig bra ut i tester og veldig lettvindt å ta inn og ut av bil da du har base. Faren for feilmontering unngår du også da du har basen.

Kjekt at du også kan feste denne stolen på de fleste vogner og "innebygd" solskjerm er genialt;o) Vekten på stolen er også blandt de letteste på markedet.

Annonse

vi skulle egentlig ha maxi coxi, men endte opp med graco sin med base.

det jeg syntes er minus med maxi sin (selv om det er en best i test stol) er at det er 2 stillinger på selen etter som barnet vokser. det første "hakket" bruker man jo i begynnelsen og når barnet blir for langt så flytter man den opp, men det går jo så vidt ann å flytte den opp. det blir veldig liten forskjell. en cm kanskje? eller 1,5 cm. uansett det er ganske viktig at selen kommer rett på skuldrene til barnet, og ikke nedenifra og opp på skuldrene. så barnet kan ikke ha stolen like lenge som da eventuelt graco sin. jeg jobber med det og ser stadig folk som er innom fordi barnet har blitt for lang i forhold til selen, men ennå er de så små. eller at de ikke vet at selen skal stå rett på skulderen så de bruker det til barnet er ganske stort for så å kjøpe nytt. da kommer jo selen nedenifra og opp på skuldrene. hvis du skjønner hva jeg mener. jeg syntes dette er veldig kjipt når det gjelder denne stolen, for det er en så fin stol. også syntes jeg det er litt dumt at det er 3 punkts sele.

men det er en best i test stol.. de hadde jo ikke hatt lov til å selge den slik hvis den ikke var godkjent, men det varer kanskje ikke så lenge da.

så her ble det graco fordi den har god sidestøtte, 5 punktssele og flere hakk til selen så barnet får selen "riktig" på seg.

Besafe stolen kjøpte vi, virket som en trygg og god stol, som var enkel og håndtere, og sette fast i bilen...

Vi valgte og ikke ta med basen i første omgang da vi hørte at det har ingenting med sikkerheten og gjøre, men bare for lettvinthets skyld...

Jeg valgte å kjøpe graco med base. Dette fordi den var fin. Og virker god å sitte i, 5 puktsele og kan justere selen tre hakk. Da har man sete lenge. Og det er med solskjerm.. Dette var den stole jeg falt for. Og hørte var bra.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...