Gå til innhold

Martin eller Oliver ? - siste runde!

Anbefalte innlegg

Etter og ha vært gjennom en rekke navn til Isabell og Seline's lillebror, står vi igjenn med de samme to navnene vi har hatt som favoritter helt fra starten. nå må vi bare bestemme oss og innse at vi ikke vil komme på noen nye favoritter.

Det bli enten Martin eller Oliver. Hva synes dere er finest og passer best til en blåøyd, lyslugget gutt, som er norsk/engelsk boende i Norge. Etternavnet er Engelsk. Fint hvis det også passer til søstrene's navn. Vi bryr oss ikke om at navnene evt. kan oppfattes av noen som poppis eller veldig vanlige osv. Vi velger kun utifra vår egen situasjon.

Hva synes dere valget burde bli av disse to ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137840406-martin-eller-oliver-siste-runde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oliver passer absolutt best til Seline og Isabell. Det er også min favoritt. Martin er et mye tyngre, traustere og kjedeligere navn enn Seline og Isabell som er lette navn som "flyter" bedre. Litt vanskelig å forklare, men håper du fatter.

Min stemme går altså uten tvil til OLIVER!

Jeg hadde valgt Martin, da det er et navn som er klassisk og alltid vil være aktuelt. Oliver føler jeg er mer et trendnavn - veldig populært nå (kjenner selv 3 Oliver + 1 Olivia), så er litt lei det. På den andre siden passer nok Oliver bedre til søstrenes navn, men vet ikke vor viktig det egentlig er...

Annonse

OLIVER.....

Martin er kjedelig, men det kommer av at det er 13 på dusinet av dem her i Norge, og at det faktisk er et etternavn også på engelsk.

Oliver passer godt på begge språk og det er ikke så mange som heter det (selv om du ikke bryr deg om det, kan det være at ungen din blir glad for å slippe å være Martin B eller hvilken bokstav etternavnet starter på når ha begynner på skolen, fotball etc. For han vil garantert komme sammen med en annen som heter Martin en eller annen gang.. (det er faktisk 90 tallets mest brukte navn, og mange heter det som er yngre og eldre.)

Dessuten liker jeg Oliver veldig got, ser for meg en søt litt rampete gutt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...