Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Hei! Jeg har nettopp fått innvilget KS og lurer på om det bare er meg som er nervøs for det.....Plutselig er jeg i tvil om det er det jeg virkelig vil...JEg overlevde jo forrige fødsel for 1 år siden og er fin igjen nå. Så er det dette arret da og magen i etterkant....Noen som er bekymret for hvordan man vil bli seende ut? Noen har fortalt meg at magen trekker seg mye senere tilbake, og at det ser lite pent ut med en hengemage over et innsnurpet arr....Da tenker jeg...Hmmm...kanskje jeg skal gå gjennom en mulig tøff fødsel igjen for å unngå å se slik ut...? Er dette helt teite tanker....?? De sier man kommer seg senere etter et KS, men hva med alle de som revner opp nedentil og sliter med store smertefulle hemorider i tillegg lenge etter fødsel..? Det er jammen smertefult det også...I tillegg til MAAAAANGE timer i fødsel...Jeg hadde det veldig vondt i 2 uker etter fødselen sist fysisk, og psykisk to det meg mye lenger tid, så har derfor vurdert KS...Men så er jo ingen fødsler like...så kan jo tenkes det går bedre neste gang...Ahhh...valgets kval....Noen andre med slike tanker eller noe?
Juni-mamma for 2.gang! Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Ja, jeg gruer meg som bare det. Hadde en tøff og lang fødsel sist som endte i haste ks. Og jeg fikk skikkelige komplikasjoner med ks mitt sist og måtte operere igjen. Har veid for og imot i det uendelige, og kommet til at jeg skal ha et planlagt snitt om 2 uker. Jeg er så redd for at fødselen ender i ks og vil heller ha et stille og rolig planlagt et denne gang. Arret er vondt i ettertid, meget vondt, og jeg gruer meg sånn til tiden etter operasjonen. Arret blir så langt ned, så det synes jeg ikke er noe å tenke på. Synes derimot den "pølsa" som henger over arret er mye værre. Og at jeg ble følelsesløs i området rundt arret. De kutter jo nerver og sånn. Magen trekker seg mye saktere tilbake, men den trekker seg jo inn! Lykke til med valget ditt!
bemy Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Hei! Jeg har prøvd begge deler, først vaginal fødsel, hvor jeg revnet og måtte sy og så keisersnitt andre gang. Jeg brukte mye lenger tid på å komme meg etter første fødsel da jeg revner litt. Jeg hadde vondt i underlivet i flere mnd og det har aldri blitt det samme igjen. Så ble det keisersnitt med nr 2 og det gikk veldig bra. Selvfølgelig tok det tid å komme seg igjen, men smertene i magen var lettere å forholde seg til enn i underlivet. Så jeg hadde en veldig positiv fødsel med keosersnitt. Arret grodde på null komma niks og jeg har fått min normale mage tilbake. Den pølsa alle snakker om er i mange tilfeller overdrevet, jeg har ingen pølse over/inder arret. Og jeg er tynnere enn noen gang uten at jeg trener noe som helst. Husker bare at det var veldig rart å ikke ha magemuskler på en stund, men det går over. Jeg venter nr 3 nå og er rimelig sikker på at jeg velger keisersnitt denne gangen også da jeg vil spare underlivet mitt for mer vondt. Forøvrig har jeg ikke hatt noe problemer etter keisersnittet. Ønsker deg masse lykke til, du er i trygge hender -husk på det!!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Heia! Hadde planlagt ks på forrige mandag og det gikk kjempefint. Alt var rolig og alle var så greie med meg. Selve snittet gikk unna på 10 min og etter nye 10-15 min var jeg ferdig sydd. Jeg har hatt vondt i såret i ettertid så det er veldig lurt å snakke om hva et ks innebærer for hele familien. Du må nok regne med å få hjelp til mange ting særlig den første uka. Jeg har nå begynt å gjøre litt lett husarbeid igjen, men klarer ikke så mye av gangen. Jeg gleder meg veldig til jeg kan ut å trille babyen,kanskje jeg klarer det i neste uke. Dette er min erfaring med ks og det kan nok oppleves veldig forskjellig, men ettersom dette var mitt andre ks så synes jeg dette gikk mye bedre enn det første. Lykke til!
oftebustat Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Jeg valgte ks pga traumatisk fødsel sist, og angrer ikke. Jeg revna mye og hadde vondt i underlivet i lang tid. Nå er det 4 uker siden jeg tok ks, og formen er kjempebra. Jeg fikk tvillinger så magen var enorm, og den er jo enda ikke seg selv igjen, men den har krympa mye !!!! Selve snittet gikk veldig greit. jeg har aldri blitt operert før og var spent, men det gikk over all forventing. To dager etter ks dro vi hjem Har nesten ikke hatt vondt i selve såret siden vi kom hjem. Det er klart at magen er øm og til tider vond. Men det var verre forrige gang med vanlig fødsel. Når det gjelder den pølsa så vet jeg ikke enda hvordan det blir, for jeg er enda litt hoven og magen trenger mer tid på å trekke seg sammen. jeg skal begynne å trene lett denne uka, bare sykle litt på spenst for å komme igang igjen. Lykke til med valget ditt, uansett hva det blir
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 hei. sef er det vondt noen dager etterpå. hadde hastekeisersnitt med første mann i 2004. alt grodde fint og magen min ble flat og fin som før. eneste var at selve arret klødde i noen uker etterpå men var egentlig ingen problem. syns ikke det var noe fælt i det hele tatt. det går så fint skal du se:) lykke til
Sitronelle Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Tusen takk for svar fra dere. Godt med litt informasjon og støtte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå