Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Mamman min har adhd,ble sport her for en stund siden av fostermoren min om ikke jeg og skulle teste meg da hun tror jeg har det. Hvordan gjør man det da?
dansejentes mamma Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Er nok arvelig ja, min sønn har det, og trolig jeg også, men jeg gidder ikke teste meg. Dersom du vil bli testet går du til fastlegen din og får en henvisning til voksen psykiatrisk utredning, så venter du, og så blir du undersøkt. Om du får vite at du har ADHD får du tilbud om medisin, kanskje om du er heldig også litt oppfølging.
Hikken Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Om en av foreldrene dine har ADHD er det 57% sjanse for at du også har det. Både jeg, pappa og bestemor har det :-)
tre håpefulle Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Ja ADHD er arvelig... Vi har flere i min familie.. Spessielt på min mors side.. Søskenbarn, onkel, jeg har tantebarn og søster som har det.. Jeg har hatt de fleste symptomer på det, men har valgt at jeg ikke vil leve med diagnosen, da jeg har en mildere form som jeg fint kan leve med.. Jeg vil bruke den energien som følger med meg og jobbe med det jeg liker og engasjerer meg i.. =o) Og pga de allvorlige bivirkningene av medikamentene... Regner med du har lest innlegget min om boken "det du ikke vet om ADHD og ritalin" Vil annbefale deg og lese den før du velger å ta skrittet og få en diagnose med evt medisinering... =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå