Gå til innhold

Italienske guttenavn!!! Vanskeliiiig...

Anbefalte innlegg

Jeg er sammen med en italiener og vi har en nydelig sonn p 19 mnd som heter Enzo, etter sin farfar. Men naa skal vi straks faa et nytt nurk, en liten gutt (om bare to uker), men vi klarer bare ikke finne navn som vi begge liker...

Noen som har noen forslag??

Jeg vil ha Antonio, pappa vil ha Constantin! Argh! Jeg synes hans forslag er altfor G R A N D E, mens han synes mitt er for normalt *noe d sikkert er i Italia, skjonner jo det..)

Men.. akk.. hjelp oss om du har hort om et navn vi kunne tenkt paa!

Tuuusen takk, Gracie xxxx

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137838273-italienske-guttenavn-vanskeliiiig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Enzo er et nydelig navn!

Enig med deg i at Constantin er litt "GRANDE", samtidig som jeg er enig med ham i at Antonio 8og Mario etc9 er litt for alminnelig, eller i norsk sammengeng nesten litt for karikert italiensk, om du skjønner.

Det første navnet jeg tenkte på sammen med Enzo er Ezra -som riktignok er et hebraisk navn*, men som funker på italiensk også, selv om det ikke er så vanlig. (Det er mer vanlig i bruk i USA/Storbritannia, men jeg knenner faktisk en italiener som heter det).

Personlig liker jeg Milo, og Enzo og Milo er fine sammen, men Milo er kanskje litt rart i Norge hvis man bryr seg om vaskemiddel. Men det kan jo hende du ikke gjør det.

Dario er et kjempefint navn, og Enzo og Dario er fine sammen.

Ivo liker jeg også kjempegodt. Funker godt på norsk (tenk på Caprino), det er en fin norsk-italiensk link:-) Enzo og Ivo er fine sammen.

Ellers foreslår jeg:

Aldo

Cosimo/Cosmo

Flavio

Guido

Ignazio/Ignacio

Marlon

Orlando

Timoteo /Timo/Teo)

Sebastian(-o)

Silvio

Salvatore

Noen du liker av disse?

*The Hebrew name Ezra means - "shelter" or "help." The name of a post-exilic prophet and the poet Ezra Pound.

Enzo var litt kult! :-) Jeg er enig med deg at Constantin er veldig "grande"! Jeg tenker med en gang på noe herskapelig og stort noe, kansje kongelig. Men jeg likte Antonio godt. Synd at pappaen ikke vil ha det, det er så tøft navn.

Jeg vet jo ikke hvilke navn som er italienske, er dårlig på navns opprinnelse, men her er hvertfall noen forslag som jeg synes er fine, og som jeg innbiller meg kan funke i Italia hvertfall:

Mario

Emanuel

Rafael

Leon/Leo

Edvard

Alex

Rino

Lykke til ;-)

Hei alle sammen..

Så søte og snille dere er!! Tuuuusen takk for alle gode forslag!! En del av de har vi jo allerede sett på, men noen var nye oxo.. jippi!

Ja, er ikke Enzo bare d peneste navnet da?? Det liker jeg så godt, selv om jeg hatet d da pappan sa han ville vi skulle kalle ham det.. Har heller ikke hatt noen reaksjoner p det. Guttene sier bare Enzo Ferrari (han som er bak Ferrari-bilene), mens jentene tenker p den italienske skodesigneren Enzo Polli! Hihihi..

Er litt enig i Dante etter o ha smakt litt p det.. Synes d er veldig søtt, samtidig som d er litt barskt når lillegutt blir eldre.. Hihi.. da er det kanskje bare o høre m pappaen da!! Lets hope,- kryss fingre!!

For det hadde passet m hele familien liksom,- Gino, Line, Enzo og Dante! Neeeh, så nyyyydelig!!!!

Tusen, tusen takk alle sammen.. jeg er smigret og imponert over at dere ville hjelpe oss!

*stor klem o Lykke-Lykke til m bebisene deres*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...