Gå til innhold

studere eller ikke studere... HJELP

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger barn etter endt bachelorutdanning!

Og jeg lurer på hvilket av disse alternativene som er best

jeg søker meg inn på et nytt studie som jeg søker om permisjon fra

MEN.... når jeg så er ferdig med min permisjon, hvordan melder jeg meg helt av studiet?? slik at de pengene jeg har mottatt som stipend i permisjonstiden ikke gjøres om til lån når jeg likevel ikk fullfører?

ELLER

jeg søker meg inn på et "lett" studie som jeg kan prøve å følge kun for å bestå faget.... har forstått at jeg må være i 100% utdanning (uten permisjon) for at far skal ha rett på foreldrepenger i 29 uker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis far jobber, så ville jeg nok valgt alternativ to. Det finnes mange studier du kan velge som er enkle og har lite obligatorisk. Det er dessuten ingen krav til at du må bestå, så viss det går dårlig så gjør det ingenting. Du kan jo ta et fag som du er veldig interessert i også, så kanskje du får noe ut av det. Babyen sover som oftest ganske mye i begynnelsen, så du får sikkert tid til å lese litt. Det er nok enklere om du virkelig er interessert i det du gjør.

Økonomisk lønner også alternativ to seg veldig. Du får både engangsstønad og fødselsstipend fra lånekassen og han 29 uker med lønn (og fri). Da får jo du også noen dager til lesing om du trenger det.

Jeg har termin i slutten av juli, og skal ha permisjon, far jobber ikke så vi kan ikke benytte oss av "smutthullet". Men jeg skal uansett ta et fag på enten 7,5 eller 15 studiepoeng første semester og et på 15 andre semester. Det tror jeg går fint. Jeg har en datter fra før på 2,5 år, så jeg vet jo litt hva jeg går til.

Skrevet

Jeg studerer 50% og vil gjerne melde meg opp til et fag slik at jeg kommer opp i 100% sånn at far kan få ta over permisjonen.

Men jeg klarer ikke å finne ut hva jeg skal melde meg opp til!!

Er den noen som kan komme med forslag til hva jeg kan melde meg opp til??? Studiet bør være nettbasert og 50%

Jeg har studiekompetanse fra før

Skrevet

Hei!

Jeg går ved lærerskolen på Nesna og har tatt ikt 1 ved høgskolen som nettbasert, men det er jo mye lagt opp til undervisning i skolen, vet ikke om det er interessant for deg.. mye morsomme oppgaver, som ålage hjemmeside, bruke u tube og lage lydforelesninger ol. men mye gørre oppgave og da.. men helt overkommelig hvis du har litt peiling eller kan få datakyndig hjelp hos noen. Lykke til uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...