*gruffalo* Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Gutten vår på 4 år har astma. Han fjernet polypper sist sommer, og etter det har han sjelden vært tett. Tidligere hostet han lenge i perioder, noen ganger i forbindelse med forkjølelse andre ganger uten "forvarsel". Men de gangene han har vært dårlig det siste året (3 ganger) har det alltid begynt med falsk krupp på natta. Regner i alle fall med at det er falsk krupp. HAn har aldri hatt slike plutselige astma-anfall, så vet ikke hvordan det utarter seg... Han blir veldig tungpustet og "gjør" når han hoster. Så er det liksom på an med hoste de neste dagene. Har deres barn det slik? Kan det være en sammenheng mellom falsk krupp og astma? Vi gir han astma-medisin når han får disse "anfallene", i tillegg så går vi ut i frisk luft. En på legevakten mente at disse medisinene ikke hjalp, men ei venninne sa at broren hennes fikk astma-medisiner da han var liten pga ofte falsk krupp. Noen som vet?
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Gutten min på 3 år har også astma, og jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Det begynner nesten alltid med falsk krupp på natta. En gang var det så ille at vi måtte på legevakta, og der fikk han inhalasjon-apparat med astma-medisin.( Men det var ikke et astma-anfall.) Etter anfallet med falsk krupp, løsner hosten (ikke gjøende lenger) men fortsetter i dagevis. Jeg mener at astma-medisinen du gir absolutt hjelper på falsk krupp-anfall, så bare fortsett med det! Gutten min får nå astma-medisin daglig nå for å forebygge, og det fungerer veldig bra. :-)
5.barnet Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Gutten min på 3 har også falsk krupp i forbindelse med astmaanfall, vi fikk beskjed fra legevakten om å gi astmamedisin og sette oss ut med ham. Så dere gjør det nok på riktig måte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå