gullunge+1imagen Skrevet 25. mai 2008 #1 Del Skrevet 25. mai 2008 Begynte i ny deltids jobb rett etter jul og stortrives! De tar graviditeten veldig fint og jeg skal jobbe her i deler av sommeren.. halvparten av juli og halvparten av august. (Har termin i september) Men så har jeg såklart begynt å plages med det jeg tror er bekkenet.. Og det blir bare verre.. Vondt å ligge i enkelte stillinger, vondt å stå lenge, det låser seg støtt og stadig i høyrefot (er for det meste høyrefot jeg er er plaget med), veldig vondt når jeg driver med diverse husarbeid og ja, som sagt, er nok redd det er bekkenløsning.. Men problemet er at jeg vil jobbe! Jeg trives så godt og vil jobbe i sommer, men begynner å lure på om jeg ikke kan det likevel.. Kan jeg klare å jobbe ved hjelp av fysioterapi eller noe sånt, forebygge helt ekstrem bekkenløsning? I tilegg har jeg jo en liten tass på 2 år som gjerne vil at mamman skal være med å leke å bære han og ja.. Er litt redd for at det blir så ille at jeg ikke kan gjøre noe mer.. Tips?? Ønsker mange svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137838042-hvor-mye-lengre-kanb%C3%B8r-jeg-jobbe-samme-som-skravle/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #2 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg ville tatt det med ro. jeg hadde skikkelig bekkenløsning i forrige svangerskap , jeg pratet med legen om det og fikk sykemelding. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137838042-hvor-mye-lengre-kanb%C3%B8r-jeg-jobbe-samme-som-skravle/#findComment-137841735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thumper Skrevet 28. mai 2008 #3 Del Skrevet 28. mai 2008 Sitter med samme problemet jeg også, vil IKKE sykemeldes helt... Men vi må huske på at det kanskje ikke lønner seg å være så tøffe nå, så får vi kanskje mye mer vondt enn vi trenger å få... og du som har en liten en hjemme fra før av i tillegg, bør kanskje vurdere litt sykemelding, husk at du kan velge en del selv, du kan ta 20% å ha fri en dag i uken, eller fordele på kortere dager hver dag osv osv, det er egentlig veldig mange muligheter!! Sjekk også muligheten for å tilrettelegge på arbeidsplassen din, slik at hverdagen på jobben blir ennå lettere og du har mer overskudd til den lille hjemme etter jobb... Lykke til, og husk at det ikke alltid er noe nederlag å ta sykemelding, men kanskje det som er mest fornuftig.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137838042-hvor-mye-lengre-kanb%C3%B8r-jeg-jobbe-samme-som-skravle/#findComment-137865532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiloStitch Skrevet 30. mai 2008 #4 Del Skrevet 30. mai 2008 Hei:-) Jeg trodde også at jeg hadde bekkenløsning, pga samme symptomer som du beskriver, så jeg gikk til lege og fikk henvisning til fysioterapeut. Der slo hun fast at det var en låsning i bekkenet og altså ikke en bekkenløsnig, så hun sendte meg videre til kiropraktor for å løse opp. Hun sa også at langt over halvparten av de som tror de har bekkenløsning, egentlig "bare" har en bekkenlåsning, og det kan behandles, i motsetning til løsning som er hormonelt og bare kan "tas hensyn" til... Så få en henvisning til fysioterapeut, eller ta kontakt med kiropraktor og finn ut av hva det er, er hvertfall mitt beste råd.Fysiterapeut får man dekket når det er svangerskapsrelatert, kiropraktor må man finansiere selv, men man trenger kanskje bare gå et par ganger før det løser seg. Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137838042-hvor-mye-lengre-kanb%C3%B8r-jeg-jobbe-samme-som-skravle/#findComment-137886784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zitapus Skrevet 20. juli 2008 #5 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg er selvstendig næringsdrivende så hjemmets økonomi er ganske avhengig av at jeg kan jobbe så lenge som mulig. Dessuten liker jeg jobben min godt og ønsker ikke å være sykemeldt med mindre jeg må. Jeg er i 9. uke nå og har allerede begynt å kjenne bekkenplager (kjenner dem godt igjen siden forrige svangerskap for 2 år siden). Jeg har ikke tenkt å være så "flink" at jeg ødelegger for meg. Men jeg har tenkt å legge alt til rette slik at jeg kan jobbe så lenge som mulig. Det betyr: ikke husarbeid som er vondt for bekkenet (støvsuging og vasking er ut, oppvask og slikt går bra enn så lenge), passe på å ikke sette skjev belastning på bekkenet, hvile meg når jeg må (hvertfall utenfor arbeidstid), vanngymnastikk, fysioterapi, bruke støttebelte, redusere arbeidstid og alt annet som jeg kan tenke meg hjelper. Må jeg sykemeldes så får jeg ta det når det kommer. Men sist klarte jeg å jobbe ut uke 37 (som planlagt) fordi jeg satte jobben som nr 1. Nå er jo lillegutt nr 1 og jobben nr 2, men vi får se hvordan det går. Symptomene har jo kommet tidligere nå også så jeg er ikke sånn veldig optimist på at jeg klarer hele svangerskapet. Akkurat nå er hovedproblemet at det er vanskelig å bruke bekkenløsning som forklaring på å ikke gjøre diverse ting når man ikke er gravid "offisielt" enda. Kanskje vi må si det tidligere enn planlagt pga dette. Lykke til med jobben. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137838042-hvor-mye-lengre-kanb%C3%B8r-jeg-jobbe-samme-som-skravle/#findComment-138277483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå