Gå til innhold

Sunn snacks UTEN så mye sukker.... finnes det?

Anbefalte innlegg

Jeg er så utrolig fysen på slike ting som inneholder mye sukker i forskjellige former. Druer, vannmelon, banan yogurt, is.. De inneholder jo veldig mye rare (drue)sukker ting i seg.

Noen andre sunne tips til hva jeg kan spise? Tåler ikke egg så må være uten...

Fortsetter under...

er det ikke bra å spise det heller da?

melon, jordbær osv.. er jo ikke noe farlig sukker det... alt med måte, trenger ikke leve av bare frukt.. men spiser du variert ellers er vel ikke det sukkeret noe ille.. mye bedre enn rørsukker

"rare druesukkerting??"

spis cantaloupemelon og kos deg!!!

Frukt er så sunt atte, så spis med god samvittighet. Det finnes jo utrolig mye god frukt. Spis jordbær,eple, pære eller banan på brødskiva. Server deg selv oppkuttet frukt med kornblanding til og gjerne melk. Frukt med vanilje kesam. Eller hva med gulrot, paprika, agurk, kålrabi osv med en god dipp til? (kesam eller lettrømme med litt gressløk, salt og pepper, og litt sukker)....

Hei,

Frukt er vel og bra ,men mer enn 3 enheter om dagen gir mye fruktsukker som man kan legge pá seg av. Husk ogsá at et glass juice, selv om det ikke er tilsatt sukker tilsvarer 2-3 epler/appelsiner (eller hva slags juice det mátte vaere) og har mye fruktsukker. Próv á spise grónnskaker ogsá og frukt med lavt sukkerinnhold. Bananer har f.eks veldig hóyt sukkerinnhold og burde ikke spises mer enn en om dagen og kanskje ikke hver dag.

Jeg spiste mye frukt og drakk ferske fruktjuicer i starten av graviditeten og gikk litt fort opp 3kg og fikk da beskjed av min lege om á redusere pá frukten for ikke á legge pá meg for mye. Spiser ellers generelt bra, mye fisk og grónnsaker.

Men jeg er usanett overbevist om at det er bedre à legge pá seg 3 kg av frukt og bananer enn av sjokolade og boller ;-)

Ah, et tips, riskaker med litt cottagecheese og syltetóy er sinnsykt godt! Du kan jo evt lage noen rórte usukrete jordbaer til á ha pá!

du legger ikke på dg av 3 enheter frukt om dagen må du gi deg!

har en venninne som holder kurs innenfor hva man kan spise og ikke spise for å holde vekten å få i seg d man skal. å frukt kan du spise så mye du vil av for d tas opp i kroppen på en helt annen måte en vanlig sukker!

frukt er super sundt!!!!!

hehe, jeg var oppe i 4 bananer i døgnet en stund i tillegg til annen frukt og mat, la ikke på meg unormalt mye av den grunn... Spiser nå hvertfall 1 el 2 bananer hver dag, går fint d også. :) Frukt har jeg absolutt ingen dårlig samvittighet for at jeg spiser, bruker nok energi på å prøve å ikke spise for mye sjokolade, godteri, kaker o.l. :)

Annonse

Hei!

Det finnes jo yoghurter uten sukker da... Ellers spiser jeg mye nøtter, og frø... Slenger endel gresskarkjerner i stekepanna og lar de ligge til de blir litt brunet og nesten "popper" (du hører det :-) tar ørlite salt på.. Kjempegodt som snacks og i salater! Det går fint med solsikkekjerner også. Eller lag en smoothie med masse frukt og bær og usukret yoghurt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...