Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

alt for mange skal ha ks, uten spesiell grunn for det. Dette bør gjøres noe med!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig saklig innlegg. var det alt du har si? hva er gunnlaget du har for å komme med en sånn påstand? hvorfor er keisersnitt en dårlig ting? tar du ikke fødselsangst på alvor? Tror du at det er så mange som vill gjenomgå en så stor opprasjon uten grunn? de fleste har vell en grunn for å velge keisersnitt. Er veldig åpen for debatt rundt emnet men du kan jo begrunne litt bedre vell?

Skrevet

Jo, ser på fødselsangst som ein grunn til å ta ks, i ein del tilfeller.

Men om ein aldri har fødd før, så synest eg det i mange tilfeller er drøyt at så mange skal ha ks, uten medisinsk grunn for det. For då har ein jo ikkje eigne erfaringar (som har gitt ein fødselsangst). Korleis veit ein då at dette er beste for seg og ungen? Ved å høyre korleis andre har opplevd det? Synest det skurrar litt, men andre synest kanskje eg er heilt på jordet. Jodå, alle kan vere redde og ha angst for å føde, men vi er tross alt skapt for det..?

Når eg har lest på trådar på foruma her, så får eg inntrykk av at mange skal ha ks. Mange av dei er 1.gongs.

Synest det er synd at folk ikkje brukar den gåva vi har fått frå naturen si side, og heller opererar ut ungen.

Ks er ikkje ein dårleg ting, men ei løysing når ein treng det. Spørsmålet er vel gjerne kvar grensa på om ein treng det går.

Kva er ditt synspunkt?:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Helt enig hi, selv om jeg skal ha mitt 4 ks, men det er pga medisinke grunner, ikke forde jeg ikke vil eller har lyst! Helve**e, jeg blir skikkelig pisst, siden jeg virkelig skulle ha født selv, så kommer en j'vla 1 gangs, å suttrer seg til ks!! Ja, for det er suttring, har en veninne med både fødselsangst å legeskrekk, men hu fødte ungen normalt fordet!

Suttre unger de som vil ha ks uten noen medisinsk årsak, selv om noen mener psykologisk årsak er grunn nok!

Skrevet

helt enig, man bør ikke få ks om det ikke er medisinske årsaker.. selv var jeg bare 16 år, har både lege,sprøyte og sykehus skrekk alikervell fødte jeg normalt..

• 5 måneder senere...
Skrevet

Ja, det å føde er vakkert og naturlig, slipp til urkvinnen, med smerte skal du føde ditt barn! For noen sneversynte kjerringer dere er. Ærlig talt.

Det er like usakelig som å si til en narkoman at han kan jo bare slutte med denne narkotikaen, så slipper han problemet!

Slutt å uttal dere om ting dere overhode ikke har greie på. Hvordan i all verden kan dere vite hvordan de har det? Uvitende, møkkafolk. Jeg blir så utrolig provosert av sånne som dere!

• 1 år senere...
Skrevet

Må si meg enig i det siste svaret. Vi har mange KS i Norge, men hvorfor ikke, flott at det er frivillig og jeg personlig er kjempeglad for at jeg valgte KS. Smertefritt, usynlige arr og en helt flat mage og det beste en flott velskapt fornøyd sønn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...