Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Da har jeg vært inne på "igangsettings vurdering" på sykehuset (er 38+0). Alt var bare prima med guttene der inne, flott ctg, mye turning og aktivitet, fine hjertelyder, veldig bra lungeaktivtet og plenty med fostervann. Mor har det også flott, kun litt proteiner i urinen og litt vann i beina og noe lavt blodtrykk. Får sove relativt godt om natten og sliter ikke for mye på dagtid, til tross for at magen nå er relatvit stor, tung og "henger ned". Da både gutta og jeg har det fint og jeg knappt har noen kynnere, har en veldig umoden livmorhals, går på medisiner pga levern, ønsker å føde naturlig og har hatt et KS tidligere ble det besluttet at vi ikke starter meg før tidligst torsdag. Hovedsakelig er det tidligere keisersnittet og den umodne livmorhalsen som gjør at de helst ikke ønsker å starte meg. For hvis de starter meg og kroppen ikke er redo så er det større risiko for at jeg ender opp med KS. Legen sa i og for seg at jeg måtte forberede meg litt på KS allikevel da tersklen for hvor lenge jeg kan ligge i fødsel er begrenset pga at jeg hatt et KS tidligere. Så nå kan jeg bare kose meg i solen her hjemme og nyte de siste dagene med mage og håpe at ting starter av seg selv og går litt raskt slik at jeg unngår KS. Men hvis ikke noe skjer de neste dagene er det ny kontroll og vurdering på torsdag da jeg er 38+4. Får smøre meg med tålmodighet og gi plass til dem som ønsker å snike litt Den som venter...
Oslo-71 modell Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Åååå så spennende! Ikke lenge igjen for deg nå. Nyt de siste dagene-forhåpentligvis i solen. Blir ikke må mye soling etter de er født vet du:-) klem fra meg
phantomet Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Sånn er det når man er så sprek som du er... Du er jo en perfekt tvilling-ruger må skjønne... Deilig at alt stod bra til med dere alle tre. Jeg har faktisk tenkt masse på deg i det siste, og vurderte å mase på deg med sms igår, men utsatte det til imorgen...*ler* Det er veldig kort tid igjen før du er trebarnsmor. Nyt, om mulig, de siste rolige dagene før store ting skjer! Klem klem
moden mamma Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Så godt å høre fra deg! Synest det var så lenge siden jeg har sett deg her inne at jeg begynte å bli litt spent på om det hadde skjedd noe! Vi får håpe kroppen din starter av seg selv snart slik du får en naturlig fødsel Har lest om mange tips.. men vet ikke om så mange jeg selv hadde maktet prøve ;-)) MEN - godt at barna har det bra inni magen din! Og - at du tross alle små og større plager likevel ikke har det så værst Du får nyte natta - deilig å endelig få sove litt lengre intervall? Tror faktisk ikke nettene mine kan bli så mye værre enn de er for tiden - sover knapt 1,5 t sammenhengende pga dospringing og 2-årsjeksler på yngstemann.. Så slik sett er jeg forberedt på nattamming.. hehe..
Thea-81 Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Oi oi oi - det nærmer seg, det nærmer seg. Men vær glad for at alt er bra med deg og barna slik at du kan ha de der inne lengst mulig. Veldig spennende på torsdag da!! Skjønner du vil føde naturlig, håper du får ønsker ditt oppfylt. Det er jo dere erfarne jentene på BIM-treff som overbeviste meg om vanlig fødsel - og angrer ikke et sekund på det Nyt de nærneste dagene og lykke til!!
* vannmamma * Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Så fint å få inntrykk av at du er relativt avslappet og akkurat passe utålmodig. Det er en ønskesituasjon å kunne nyte de siste dagene og ikke gå på veggen av plager og utålmodighet. Håper selv å kunne oppleve dette på oppløpssiden. Tvi-tvi! :-)
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2008 Hi, hi, ja jeg er glad at de har det fint i magen min og er sån passe utålmodig. De vokser ju litt for hver dag de er der inne og det er ju bra, lær ju ikke bli noen bamsebabyer allikevel. Så er det litt godt for meg å bare kunne nyte nå av at bagen er pakket og babysengen står ferdig med dyner og laken ved sengen min Men jeg må si at jeg lengter veldig nå etter de små. Var hjemme hos Pluttiplutt på mandagen og hilste på hennes små nurk. Fikk "låne" vesslejenta og satt lenge med henne i fanget og koste meg - utrolig herlig! Og i dag var mannen min og jeg innom Trude_venter_tvillinger på sykehuset og så på hennes små skatter som var så nydelige! Så nå tror jeg i alle fall hode mitt er klart for å få ut tvillingene Har lest mye om å tipsen med å få kroppen til å bli klar, og snakket med jordmor om dem Det eneste hun var sikker på kan fungere, hvis livmorhalsen er moden, er å ha sex. Så det er ikke noe for meg, enda Finnes ellers mange ting man kan prøve men tror nok det er mer slitsomt og tapper meg for mer energi enn det gjør nytte. Tror heller jeg sparer på kraftene slik at jeg klarer hele fødselen når den vel starter.
bøllefrøene Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 så bra.. syns du bare er rå tøff.. hold ut.. supert for gutta å bli lenge.. håper kroppen modnes.. kan jo plutselig skje.. igangsetting er ikke noe særlig.. for meg tok det tre døgn fra ingangsetting til fødsel.. skikkelig smerter, men det er jo glemt så fort du får gutta i armene dine. uansett, masse masse lykke til. Slapp av og lad opp! snart har du henrik og oskar godt inntil deg. bare å glede seg... vi skal på 3 mnd kontroll om 1 uke vi, hjelp tiden har gått så fort. klem
annie72 Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Jeg er imponert!! ..bra jobbe, får håpe ting begynner å skje snart. Masse lykke til og gled deg masse! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå